فارس

شهرداری و شورای شهر در پروژه‌های کلان شیراز نقش ایفا کنند

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، ابراهیم عزیزی در نشست مشترک مجمع نمایندگان و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز که به منظور تشکیل یک کمیته مشترک میان این دو نهاد برگزار شد، اظهار داشت: ساختار این جلسات نیاز به یک چهارچوب اصولی برای رسیدن به یک ساز و کار مشترک دارد.

او تصریح کرد: برای عملیاتی کردن پروژه‌های مهم و زیربنایی شهر شیراز نقش شورا و شهرداری در این راستا نقش مهمی است و انتظار می رود این دو نهاد مهم نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز با بودجه و اعتبارات دولتی امکان محقق شدن همه خواسته های مردم  نیست و این واقعیت را باید پذیرفت لذا باید به سمت منابع جدید درآمدی رفت.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در همین راستا اضافه کرد: از ۸۴۵هزار میلیارد تومان بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور،  ۶۰۰هزار میلیارد تومان آن حقوق کارمندان است و این در حالی است که دولت نیز ۴۰۰هزار میلیارد تومان کسری اعلام کرده است لذا با این شرایط نباید از دولت انتظار داشت که بتواند همه منابع مورد نیاز را تامین کند.

عزیزی در مثالی از پروژه های مربوط به شهر شیراز بیان کرد: تنها پروژه انتقال آب از خلیج فارس ۴۰هزار میلیارد تومان هزینه می خواهد در صورتی که بودجه کل فارس ۸هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ است و اگر منابع در آمدی برای این پروژه تعریف نمی کردیم، به هیچ عنوان امکان انجام آن نبود.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رسیدن به یک چهارچوب درست در این جلسات مشترک، بهره گیری از بخش خصوصی و برخورد واقع گرایانه با موضوعات  می تواند ما را به مقصود اصلی که پیشرفت شهر شیراز می باشد، برساند.

وی در مثالی دیگر به مشکلات کمربندی شیراز نیز اشاره کرد و گفت: امروز کمربندی شیراز  به اذعان همگان قتل گاه شیراز شده است و باید گفت  بدون بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و منابع درآمدی نمی توان مشکل این کمربندی را حل کرد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: برای به سرانجام رساندن این پروژه ها و پروژه های مشابه همکاری و هماهنگی مجموعه شورا و شهرداری و مجمع نمایندگان می تواند راهگشا باشد به شرط آنکه این کمیته مشترک دارای یک ساختار اصولی و عملیاتی باشد.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا