زنجان

شهردار زنجان انتخاب نشد/ معاون استاندار: روی گزینه‌های خارج از لیست اجماع کنید

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با دستور کار انتخاب شهردار و در حضور معاون عمرانی استاندار زنجان برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ابتدای این جلسه در سخنانی در ارتباط با لزوم وحدت در جامعه اسلامی پرداخت و گفت: در قرآن کریم هم به موضوع مشورت و وحدت تاکید زیادی شده است.

منصور مرادلو ضمن اشاره به اینکه همه تلاش اعضای شورا بر ایجاد وحدت در انتخاب شهردار است، گفت: تلاش ما بر این است که با وفاق به این اجماع برسیم که شهردار خوبی انتخاب شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: مومن هیچ وقت خودش را به بن‌بست نمی‌اندازد، درست است ما یک فراخوان دادیم که شهردار انتخاب کنیم، اما راه دیگری هم وجود دارد، در نتیجه می‌توانیم خارج از لیست هم کسی را انتخاب کنیم.

وی افزود: البته اولویت ما انتخاب شهردار از فراخوان است، اما اگر نشد خارج از لیست مورد نظر خواهد بود، هرچند اولویت‌دار از این موضوعات اجماع در انتخاب شهرداری است که دلسوز مردم باشد و جهادی کار کند.

مرادلو شورا را نهادی ناظر بر عملکرد شورا معرفی کرد و گفت: ما در تلاش هستیم که ظرف یکی دو روز شهردار انتخاب شود.

وی با بیان اینکه شورا استقلال دارد، اما از خودگذشتگی بین اعضا هم وجود دارد، اضافه کرد: شورا مثل یک خانواده است که ممکن است، نظرات متفاوتی داشته باشند اما در نهایت برای تصمیمات به اجماع برسند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان درباره گزینه‌های خارج از لیست نیز گفت: هنوز تعداد این افراد مشخص نیست ما گفته‌ایم که اعضا برای این هم فکری بکنند که اگر بر روی ۶ نفر به اجماع نرسیدیم، چند نفر دیگر خارج از لیست را هم آماده داشته باشیم که روی آنها به اجماع برسیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش شورا انتخاب شهردار در کمترین زمان است، افزود: امیدواریم تا آخر هفته تکلیف انتخاب شهردار مشخص شود.

وی با بیان اینکه اصل بر این است که مردم با وحدت و همدلی به خواسته‌های خود برسند، گفت: در قرآن کریم نیز تمسک به وحدت مورد تاکید قرار گرفته است.
مرادلو با اشاره‌ به اینکه مردم همراه و علاقه‌مند به نظام هستند، گفت: ما در جنگ نشان دادیم که دچار وحدت هستیم، دشمنان نظام کور خوانده‌اند و در انتخاب شهردار هم وحدت خواهیم داشت و از هر کسی که انتخاب شود حمایت خواهیم کرد.
در ادامه نیز معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه خدمات بسیاری در این چند ماه توسط شورای شهر ارائه شده است، گفت: امروز در اینجا حضور داریم که انتخاب شهردار اتفاق بیافتد.
مهرداد سلطانی با اشاره به اینکه شورای شهر از بابت انتخاب شهردار فشار زیادی را متحمل شده است، گفت: من امروز دنبال فشار زیاد از سوی نهادهای حاکمیتی نیستم.
وی با بیان اینکه بنده در دوره خدمتم ۷ شهردار و سرپرست را دیده‌ام، بیان کرد: در تمام این مدت تلاش بنده تقویت مدیریت شهری بوده است.
معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه یک زمانی انتخاب شهردار همانند سایر ارکان دولت از بالا به پایین بود، افزود: این موضوع مزیت و معایبی داشت که با تشکیل شوراهای شهر  این موضوع به شورا محول شد.
وی با بیان اینکه تشکیل شورا یعنی ما مردم سالاری را پذیرفته‌ایم، بیان کرد: پس اگر در این راه چالشی هم وجود دارد، باید بپذیریم و هنر شورا این است که چالش‌ها را حل کند.
سلطانی با بیان اینکه اگر چالشی است به خاطر این است که اعضا به دنبال انتخاب فرد اصلح هستند، گفت: امیدواریم که در این دوره هم شورا سربلند باشد.
معاون عمرانی استاندار زنجان به ویژگی‌های یک شهردار اصلح هم اشاره کرد و گفت: زنجان به عنوان یک کلانشهر یک شهردار مقتدر نیاز دارد، شهرداری که در موضع اقتدار در تعامل با سایر ارگانها باشد.
وی با اشاره به اینکه شهردار به اعضای شورا، مردم استاندار و ارگان‌های مختلف پاسخگو است، تصریح کرد: کسی که این شدت از پاسخگویی را دارد باید کار بلد باشد.
سلطانی با اشاره به اینکه شهردار باید پاسخگوی جمع باشد، تصریح کرد: شهردار نباید با اعضای شورا درگیر باشد و شهردار باید از حمایت همه اعضا برخودار باشد.
معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه انتخاب شهردار لبالب باعث خواهد شد که برخی فقط از شهردار حمایت کند و عده دیگر هم به دنبال مخالفت از او باشند، بیان کرد: باید در انتخاب شهردار اجماع لازم صورت گیرد.
وی گفت: انتخاب شهردار یک معامله نیست، بلکه ما با این کار به یک توافق می‌رسیم، که به هم اعتماد کنیم.
سلطانی با اشاره به اینکه انتشار فراخوان همیشه در کشور ما جواب نداده است، گفت: امروز برای اینکه بتوانیم به اجماع برسیم، می‌توانیم از لیست نیز افرادی را انتخاب کنیم و اگر نیست، خارج از لیست کسی را انتخاب کنیم.
معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: هدف من این است که اگر اجماع در داخل لیست وجود دارد این اتفاق بیافتد و اگر نیست خارج از لیست شخص دیگری را انتخاب کنیم، چون اجماع در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز حساسیت در عملکرد شهرداری بسیار بالاست و در نتیجه باید از حمایت تمام اعضا برخوردار باشد، گفت: شهرداری که منتخب همه نباشد موقعیت متزلزل خواهد داشت، پس اعتماد جمعی باید بین اعضا برگردد و اگر از خود گذشتگی از دو طرف باشد منافع مردم تامین می‌شود.

سلطانی با اشاره به اینکه در روش فراخوان (به دلیل عدم شفافیت)  شاید افرادی شرکت نکرده‌اند، گفت: پیشنهاد من این است اگر به هر دلیل از  افراد داخل لیست به اجماع نرسیدند، از خارج لیست می‌توانید فرد مورد اجماع را انتخاب کنید.

عضو شورای شهر زنجان نیز با اشاره به اینکه حدود ۴ و نیم ماه قبل شورا انتخاب شد، گفت: ریل‌گذاری شورا بر این بود که در شورای ششم در اسرع وقت شهردار انتخاب شود اما این زمان طولانی شده است.

حجت‌الاسلام کاظم مجتهدی نیز در سخنانی اظهار داشت: به احترام مردم و در راستای صیانت از حقوق مردم از طرح برخی موضوعات که طی این مدت بر شورا رفته است خودداری می‌کنم.
انسیه ابوبصیر دیگر عضو شورای شهر زنجان نیز با اشاره به اینکه مسیر انتخاب شهردار ما را خسته کرد چه برسد به شهروندان گفت: امیدواریم با انتخاب شهردار اصلح، این کار به سرانجام برسد.

وی گفت: امیدوارم طبق قولی که بر اساس آن هم عهد و پیمان شدیم با انتصاب شهردار مقتدر  این خستگی از همه رفع شود.

گفتنی است، جلسه مذکور با دستور انتخاب شهردار تشکیل شده بود که مثل دو جلسه قبلی انتخابی در آن صورت نگرفت و به گفته رئیس شورا قرار است که تا آخر هفته تکلیف شهردار زنجان مشخص شود.

از بین ۲۱ شهر استان زنجان، فقط در مرکز استان یعنی زنجان انتخاب شهردار صورت نگرفته است و با گذشت ۵ ماه از آغاز به کار شورا شهرداری با مسولیت سرپرست اداره می‌شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-12-15 02:06:00

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا