فارس

شهردار شیراز: املاک تهاتر شده شفاف‌سازی شود

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، احسان اصنافی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران  در مورد شفاف سازی بدنه شهرداری به ویژه ضعفهای موجود در اجرای شهرداری الکترونیک، افزود: حوزه شفافیت نیاز به ابزار و زیرساخت دارد و در این راستا  واگذاری هر  گونه  ملک در شهرداری،  فرآیند مناقصه، سرمایه‌گذاری و نیز داده‌ها  به صورت کامل  باید  شفاف سازی شود.

وی بیان کرد: چگونگی سرمایه‌گذاری، آورده نخست، شریک، مدت سرمایه‌گذاری، ضریب ریسک پذیری و نیز مدت زمان نزد  مدیر و کارمند شهرداری باید مورد بررسی و کنکاش  قرار گیرد.

شهردار شیراز تصریح کرد: شفاف سازی در سطوح مختلف شهرداری، ارائه اطلاعات و در اختیار قرار دادن عموم مردم، از دیگر رویکرد این نهاد مردمی است و مقرر گردید هرگونه فروش ملکی در سامانه قرار گیرد.

 اصنافی در مورد فعالیت‌های عمرانی که  بخشی از آن  در اولویت  شورا و شهرداری  نیست، گفت: در صدد زخمی نگه داشتن فعالیت‌های عمرانی نیستیم  و در مورد خیابان ارم  نیز حرف‌های زیادی داشته و با وضع نابسامانی روبه‌رو شده که با ریزش باران شاهد روان شدن آب در این محور‌ها هستیم.

شهردار شیراز تراموا را به عنوان پازل  طرح جامع حمل و نقل مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: با اجرایی شدن تراموا، ایستگاه خط ۱ و ۲ که از ایستگاه فضیلت را بع ایستگاه استقلال متصل کرده و دسترسی به حرم را  آسان  می کند.    

شهردار شیراز در حوزه برنامه ریزی گفت: در سامانه مدیریتی که در شورای چهارم و پنجم مطرح شد، مقرر گردید پروژه‌های عمرانی شهرداری از زمان برگزاری مناقصه  تمام فرآیند‌های عمرانی این نهاد مردمی  را در قالب کاهش هزینه‌ها اجرایی  کند.

اصنافی با اشاره به سرقت سنگ‌های قبرستان دار السلام افزود: به دلیل متولی زیاد، این امر قابل تعیین تکلیف نیست و شهرداری شیراز با اعلام همکاری با اداره کل اوقاف و امور خیریه و  میراث فرهنگی، این قبرستان دیرینه را احیا کند.

وی اضافه کرد: زندگی اجتماعی در بافت تاریخی جریان دارد و در این مورد  بافت شهر شیراز همانند تخت جمشید نیست که دور آن دیوار کشیده شود و اتفاقاتی که در این بافت رخ داده به حاشیه نشینی در مرکز شهر تبدیل شده  است که در این راستا  باید به فکر هویت بافت‌های فرهنگی باشیم.

شهردار شیراز اظهار داشت: در بافت تاریخی باید به سوی انسان محوری گام برداریم تا به اهداف فرهنگی و انسانی دست یابیم.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا