کردستان

شهیده فاطمه اسدی، مصداق بارز جهاد المرئه است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در یادواره شهدای محور حسین‌آباد سنندج با محوریت شهیده فاطمه اسدی اظهار داشت: اوج جهاد مقابله با ضدانقلاب است که شهدای ما در این مسیر حرکت کردند.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: روایتی داریم که جهاد زن را بیان می‌کند، می‌فرماید جهاد یک زن به خوب همسرداری است.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: در قدیم این موضوع را خوب تعبیر می‌کردند و شهیده فاطمه اسدی این را به خوبی بجای آورد که برای زندگی‌اش جان خود را تقدیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهیده اسدی دو فرزندش را به جا می‌گذارد و با ضدانقلاب برای آزادی شوهرش وارد مذاکره می‌شود اما آنها با رذالت پول می‌گیرند، او را شکنجه می‌کنند و به شهادت می‌رسانند و ۳۷ سال کسی از او خبر ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: این موضوع را جهاد المرئه خواند که یک زن برای همسرش انجام داده است.

وی اذعان داشت: فاطمه زهرا روزی سه بار برای حضرت علی(ع) طلوع می‌کرد و به همین دلیل او را زهرا می‌خواندند و بعد از قرن‌ها، فاطمه اسدی هم در آن سن چنین حرکتی را انجام می‌دهد که باید الگوسازی کرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی ادامه داد: شهیده اسدی حتما در منزل خوب عمل کرده، به زندگی خوب رسیده است اما جانفشانی برای زندگی‌اش را متمایز کرده است.

وی عنوان کرد: این مجالس به پایان می‌رسد اما باید تعریف کنیم زن کرد مسلمان در دهه شصت چه جایگاهی داشته و چه جایگاهی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: این مظلومیت که شهیده اسدی بخاطر همسر و خانواده‌اش تلاش کرد و جان داد و بعد از ۳۷ سال تفحص شد، خیلی جانگاه است.

به گزارش برگزیده های ایران، پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی هجدهم ماه جاری با تلاش گروه تفحص مفقودین کردستان در کوه‌های چهل چشمه دیواندره تفحص شد و پس از تشییع در مشهد مقدس، تهران، قم و کرمانشاه، به زادگاهش سنندج بازگشت و در جوار بارگاه امام‌زاده هاجره خاتون خواهر امام رضا(ع) به خاک سپرده ‌شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا