زنجان

شهیدی که نسبش به امام موسی صدر می‌رسد/ نویسنده «مسافر رضوان»: زندگی «سید علی زنجانی» فاطمی بود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، کتاب «مسافر رضوان» روایتی از زندگی شهید مدافع حرم سید علی احمدی زنجانی چاپ و منتشر شد.

این کتاب به سفارش کنگره ۳۵۳۵ شهید زنجانی و به قلم سید محمدرضا احمدی نوشته شده است. کتاب در یک هزار جلد و توسط انتشارات غواص به چاپ رسیده است و از همان روزهای ابتدایی چاپ با استقبال خوبی مواجه شده است.

نویسنده این کتاب سیدمحمدرضا احمدی است که پسر عموی شهید علی زنجانی و از اساتید دانشگاه استان است.

وی تدریس را از سال ۱۳۷۵ آغاز کرده و در حوزه‌های علمیه نیز به تدریس علوم دینی مشغول است.
 

این نویسنده با اشاره به نسبت خویشاوندی خود با شهید سید علی زنجانی ادامه داد: شهید سید علی زنجانی بیست و چهارم شهریور سال ۱۳۶۸ شمسی در زینبیه دمشق متولد شد و پدرش مرحوم آیت‌الله حاج سید ابراهیم احمدی موسوی زنجانی جزو علمای کثیرالتالیف و به نام جهان اسلام از اهالی صائین قلعه استان زنجان و مادرش به قاده اسماعیل فاخوری، اهل صور در جنوب لبنان بود.احمدی نویسنده کتاب مسافر رضوان در خصوص علل نگارش این کتاب به خبرنگار برگزیده های ایران گفت: بنده با شناختی که از شهید سید علی زنجانی داشتم تصمیم به نوشتن این کتاب گرفتم.

وی با بیان اینکه شهید سید علی زنجانی تا بیست و چهار سالگی در جوار حرم مطهر عمه سادات حضرت زینب کبری (س) زندگی می‌کرد، افزود: نسب وی به امام موسی صدر می‌رسید و با توجه به تربیت خانوادگی که شهید در آن رشد کرده و تحت تاثیر پدری عالم و وارسته علاقه‌مند به علوم دینی شده بود، سبب شد تا پس از پایان تحصیلات، یادگیری دروس حوزوی را در مدرسه علوم دینی پدرش بنام مکتبه‌الرسول الاعظم به صورت غیررسمی در دمشق آغاز کند.

احمدی با اشاره به اینکه شهید زنجانی ۵ سال در جبهه‌های مناطق ادلب، تدمرو البوکمال مجاهدت کرد و برای تبلیغ علوم دینی تلاش کرد، ادامه داد: شهید در زمان شهادت ۳۱ سال سن داشت و در حملات هوایی به مواضع نیروهای مقاومت در منطقه طلحیه شهر سراقب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 

این نویسنده زنجانی افزود: در نهایت پیکر مطهر این شهید پس از تشییع در دیر قانون النهر در گلزار شهدای «روضه‌الحوراء زینب» منطقه جنوبی بیروت و در کنار سایر شهدای لبنان به خاک سپرده شد.

وی در ادامه به برخی از فضایل اخلاقی شهید سید علی زنجانی اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار بسیار مهربان بود و تلاش می‌کرد کسی از دستش ناراحت شود؛ حتی وقتی طرف مقابل مقصر بود باز هم سید عذرخواهی می‌کرد مسئله حل شود تا مبادا کسی از او ناراحت شود.

این نویسنده زنجانی با اشاره به توجه ویژه شهید به مباحث دینی گفت: مادرش او را طوی تربیت کرده بود که هر روز جمعه نماز استغاثه به حضرت زهرا (س) می‌خواند به همین خاطر می‌توان گفت که پرورش، تربیت و تمام روش زندگی او فاطمی بود.

وی با اشاره به اینکه کتاب مسافر رضوان در چهار فصل نوشته شده است، افزود: در یک فصل شهید توسط همرزمانش روایت شده، فصل دیگر مربوط به اجداد شهید است، فصل سوم شامل تصاویری از مراحل مختلف زندگی شهید و در نهایت فصل آخر هم دارای توضیحاتی درباره شهید است.
 

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-11-21 18:03:18

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا