کردستان

شهید سلیمانی متعلق به مکتب امام حسین (ع) است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در اولین روز حضور کاروان هنری روایت حبیب و رونمایی از سردیس حاج‌قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه امام حسین (ع)  تمام وجود و خانواده خود را تقدیم  باری تعالی کرد، افزود: یزید تنها گوشه‌ای از تاریخ را اشغال کرد اما آنچه در این نبرد تلالو کرد چهره نورانی ابا عبدالله و مکتب حسینی وی است که در تاریخ ماندگار و زنده است.

وی یادآورشد: کسانیکه در مکتب امام حسین(ع) هستند نامشان جاودانه است.

به گفته نماینده  ولی فقیه در کردستان، در روایت امام جعفر صادق(ع)  کلمه عبودیت بمعنای بخشیدن همه چیز در راه خدا ( حتی بخشیدن جان، آبرو و خانواده) معنا شده است.
 پورذهبی با بیان اینکه از مرحوم کلینی نقل است که روایات امام جعفر صادق(ع) از روایات رسول گرامی اسلام (ص) بیشتر است، اضافه کرد: در روایات نقل شده: «اگر پادشاهی یک خدمه داشته باشد و این خدمه برای حفظ جان پادشاه همه چیز خود را بدهد، در مقابل این خدمت اگر پادشاه تاجش را به خدمه بدهدکار بزرگی نکرده از آن رو که خدمه جان وی را از خطر نجات داده است».

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: در روایات کلینی نقل شده است هر کس هر آنچه در نظرش مقدس است به باری تعالی تقدیم می‌کند از آن رو که باری تعالی در حق بنده‌اش لطف‌های زیادی کرده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا