فارس

شیراز میزبان رقابت های چوگو کشور است

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، سیزدهمین دوره رقابت های چوگو کشور با حضور ۱۲ تیم به میزبانی شیراز برگزار می شود.

در این رقابت ها با شرکت بیش از ۱۲۰ ورزشکار از ۲۸ آذر امسال در شهرستان شیراز برگزار می شود.

 رشته چوگو، با قدمتی ۲ هزار ساله در ایران شباهت زیادی به بازی بیس بال داشته و فقط نوع ضربه زدن، توپ و ایستگاه های این رشته آن را از ورزش بیس بال جدا کرده است.

چوگو در ۲ نوع زمین و در اندازه های ۶۰ در ۹۰ متر و ۷۰ در ۱۱۰ مترمربع برگزار و فعالیت رسمی این رشته در ایران از سال ۶۴ زیر نظر ورزش های بومی و محلی کشور آغاز شده و در حال حاضر ۱۰ هزارنفر چوگوکار ایرانی مشغول فعالیت در این رشته ورزشی هستند.

رئیس هیات ورزش های همگانی استان فارس با اشاره به برگزاری این مسابقه گفت : بازی چوگو  که با چوب و توپ در زمین چمن بین دو تیم به رقابت می پردازند بازی با  اصالتی به وسعت تاریخی ایران است. بازی چوگو چابکی و چالاکی ایرانیان در هر منطقه‌ای از کشورمان به نمایش می گذارد و این رشته ورزشی سنتی است که  اکنون  تبدیل به یک ورزش قهرمانی شده است .

سیروس پاک فطرت گفت : در دوره مدیریت بنده  در هیات همگانی دومین بار است که استان فارس میزبان این  رقابت‌های قهرمانی کشوری است،   چند سال گذشته  شهرستان سپیدان میزبان مسابقات کشوری بوده و در این دوره از مسابقات که شهر شیراز میزبان است ،  ۱۲ تیم که هر تیم شامل ۱۲ نفر است شرکت دارند ،  از استان فارس دو تیم الف و ب ،  استان مرکزی ، البرز، مازندران همدان، یزد، گلستان، آذربایجان غربی چهارمحال و بختیاری و خراسان رضوی حضور دارند.

رئیس هیات ورزش های همگانی استان فارس افزود: این دوره از رقابت ها در دو زمین چمن دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس در بلوار رحمت و همچنین در زمین شماره ۲ در مجموعه ورزشی حمزه (ع) سه راه آستانه  در تاریخ های ۲۷ و ۲۸ آذر ماه  صبح و عصر برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته اجرایی مسابقات قهرمانی چوگو  افزود: این دوره از مسابقات با قضات ۱۲ داور از سراسر کشور انجام میگردد.

پاک فطرت گفت : رئیس انجمن ورزشی چوگو ، دکتر رجب پور ، دبیر انجمن ، نماینده فدراسیون و نماینده کمیته انضباطی فدراسیون  حضور دارند .

رئیس کمیته اجرایی مسابقات افزود: پیش‌بینی ما دو روز رقابت  است که در پایان روز دوم این رقابت ها  مقام های اول، دوم و سوم انتخاب خواهند شد  و هدایایی از جمله  مدال‌ ، کاپ های رتبه های اول تا سوم ، کاپ اخلاق ، لوح های تقدیر و هدایای نقدی تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا