زنجان

صاحبان قدرت همواره به دنبال حفظ منافع خود هستند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر  امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان، با تاکید بر نقش برجسته پرستاران در تیمارداری بیماران طی دو سال گذشته اظهار کرد: انتخاب ولادت حضرت زینب به عنوان روز پرستار بیانگر قدر و منزلت پرستاران است که با شیوع ویروس کرونا بیشتر هویدا شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی اشاره و تصریح کرد: منشاء همه گرفتاری‌ها از دانشگاه و حوزه‌های علمیه در عدم توجه به مقوله فرهنگ است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در خصوص مسئله فرهنگ تاکیدات بسیاری داشته و از دیدگاه ایشان مسئله فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است، تصریح کرد: در عرصه فرهنگی باید انقلابی فکر و عمل کرده و به صورت زیربنایی و روبنایی باید در این زمینه کار شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه علاقه‌مندی به زندگی تجملاتی و اشرافی‌گری ریشه فرهنگی دارد، افزود: باید با توجه به فرهنگ دینی خود چنین رفتارهایی در جامعه اصلاح شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به انتخاب ۲۰ آذر به عنوان روز جهانی حقوق بشر، گفت: حقوق بشر توسط استکبار جهانی نوشته شده و در عمل نیز تنها از حقوق کشورهای غربی و اروپایی دفاع می‌کند چرا که صاحبان زر و زور قدرت همواره به دنبال حفظ منافع خود با نادیده گرفتن منافع دیگران هستند.

وی با بیان اینکه اساس حقوق بشر در قرآن مجید آمده است و از دیدگاه این کتاب آسمانی ریشه همه انسان‌ها یکی بوده و و زن و مرد بودن امتیاز محسوب نمی‌شود، ادامه داد: بر اساس آیات قرآن، انسان بودن و داشتن تقوی ملاک است.

آیت‌الله خاتمی بر ضرورت توجه به منشور حقوق بشر امام علی (ع) تاکید کرد و گفت: منشور حکومت ایشان ملاک عملی برای مدیران و صاحبان فکر و اندیشه در زمینه احقاق حقوق بشر است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: فرهنگ به معنای درک، برداشت، خلق، اعتقاد، باور انسان‌ها، روحیات و خلقیات آنها در زندگی که این روحیات انسان را وادار می‌کند که حرکتی انجام دهد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی ۷۵ سال است که فلسطینی‌ها را از خانه و کاشانه خود بیرون رانده و در نوار غزه و کرانه باختری به جنایت‌های خود ادامه می‌دهد، افزود: در چارچوب آموزه‌های انبیا، اولیا و کتاب قرآن باید به مسئله حقوق بشر توجه کرد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق


 2021-12-13 10:05:25

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا