چهارمحال و بختیاری

صادرات کالا و خدمات، مبین قدرت نفوذ یک کشور در اقتصاد جهانی است

صادرات کالا و خدمات، مبین قدرت نفوذ یک کشور در اقتصاد جهانی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان چهارمحال وبختیاری ،ابوالفضل رحمتی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری همزمان با روز ملی صادرات، در پیامی ضمن تاکید بر نقش صادرکنندگان، صنعتگران و معدن‌کاران در پیشرفت و شکوفایی اقتصادی ، این روز را به کارآفرینان و تلاشگران حوزه تجارت خارجی تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

صادرات کالا و خدمات، مبین قدرت نفوذ یک کشور در اقتصاد جهانی وبیانگر توان تولیدی و صنعتی کشورو فرصت ویژه ای برای تحقق سیاست های اقتصادی است.

توسعه صادرات غیرنفتی به ویژه با محوریت کشورهای همسایه با تقویت مزیت های تولید داخل، در شرایط کنونی مستلزم تلاش بی وقفه کارگزاران حاکمیت، تولیدکنندگان، صنعتگران، کارآفرینان و تمامی دست‌اندرکاران اقتصاد کشور است تا در شرایط کنونی صادرات غیر نفتی جایگاه شایسته خود را بیش از هر زمان دیگری پیدا کند

لذا باید با برنامه‌ریزی مناسب و توسعه تبادلات، شاهد حضور پررنگ‌تر تولیدات داخلی در فراسوی مرزهای ایران اسلامی باشیم و این پیشرفت و شکوفایی اقتصادی به طور یقین مرهون مجاهدت صادرکنندگان خلاق، با انگیزه و پرتلاش این مرز و بوم ، از جمله بازرگان چهارمحال و بختیاری که با تلاش وافر خویش در ۵۴ واحد صنعتی مطرح و صادرات محور توانسته اند ،محصولات داخلی را تا فراسوی مرزها ارسال و مطرح کنند.

در این میان نقش اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی استان بسیار اثرگزارتر از سایر نهادها و ارگان هاست و این نهاداقتصادی به عنوان خانه بنیادین صادرکنندگان با تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی، تقویت شرکت‌های توانمند صادراتی و تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات تخصصی به طور قطع زمینه ساز حضور قدرتمندتر تولیدات ایرانی در بازارهای خارجی خواهد بود.

اینجانب ضمن ارج نهادن به تلاش های بازرگانانی که در کار صادرات اهتمام می ورزند و ماحصل تلاش خود و کارکنانشان را به بازارهای جهانی عرضه داشته و سهم کشورعزیزمان را در عرصه رقابت اقتصادی افزایش می دهند ، روز ملی صادرات را فرصت ارزشمندی برای بررسی چالش های و عرض خداقوتی جانانه به خط شکنان این عرصه اقتصادی می دانم.

به رسم ادب ابتدا فرارسیدن بیست ونهم مهرماه ، روز ملی صادرات را به مدیریت و کارکنان اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی استان تبریک عرض نموده و با عرض خداقوت محضر تجارو بازرگانان، صنعتگران ، فعالان اقتصادی و .. از تلاش ستودنی مردان و زنانی که در سنگر جهاد اقتصادی ، عزت و اقتدار ایران اسلامی را سرلوحه امور خویش قرار داده اند تقدیر و تشکر میکنم.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا