سیستان و بلوچستان

صادرات ۶٢٠ تن گوجه‌فرنگی تولیدی گلخانه های خاش به خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، شیرزاد کمالی اظهار کرد: رونق صادرات محصولات گلخانه‌ای عامل تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری درتوسعه گلخانه ها، کسب وکار و اشتغالزایی در منطقه است.

وی افزود: در دو سال اخیر با همت سرمایه گذاران و بهره برداران ۱۵ هکتار گلخانه جدید با سرمایه‌گذاری ۴۵٠ میلیارد ریال در دست اجراست و ۵٧ هکتار گلخانه با ایجاد زمینه اشتغال۱۲۰۰ نفر در خاش فعال هستند.

کمالی با اشاره به اینکه حدود ۶٠ درصد محصول گلخانه ها این شهرستان به تولید گوجه‌فرنگی اختصاص دارد گفت: صادرات محصولات گلخانه‌ای فرصت شغلی جدید برای ١۶٠ نفر بطور فصلی و دائم را فراهم کرده است، افزون بر هزار تن گوجه‌فرنگی از مزارع فنوج راهی بازار شد.

 مدیر جهاد کشاورزی فنوج سیستان و بلوچستان نیز گفت: از آغاز برداشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل از سطح ۲۴۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان  تاکنون بالغ بر یک هزار تن گوجه‌فرنگی راهی بازار های سطح کشور شده است.

عیسی قاضی افزود: کشت گوجه‌فرنگی  در این شهرستان بصورت نشایی در مرداد انجام شده و برداشت آن  نیز از آبانماه آغاز و ودر صورت عدم یخبندان تا اواسط بهمن ماه  ادامه خواهد داشت.
مدیر جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد: امسال بیش‌از هشت هزار تن از این محصول در شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

گفتنی است: فنوج دارای یک هزار و ٣٠٠ هکتار اراضی زراعی است.

انتهای پیام/۷۵۰۰۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا