خوزستان

صنایع بزرگ در خوزستان، آلایندگی‌ها را جبران کنند

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز، علی سلاجقه، رئیس سازمان محافظت محیط زیست که امروز جهت بررسی آخرین وضعیت محیط زیست استان و همچنین بازدید از کانون‌های ریزگرد، وارد فرودگاه اهواز شد، اظهار کرد: دولت اگر تنها بتواند دِین خود را به خوزستان ادا کند موفق عمل کرده است چرا که این استان، دِینی بر دوش این دولت دارد که ادای این تکلیف واجب را وظیفه خود می‌داند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به محرومیت‌های استان عنوان کرد: در کنار حجم بالای محرومیت در استان، صنایع بزرگ و مهمی نیز وجود دارد که آلایندگی‌هایی را در خوزستان ایجاد کرده‌اند و باید جبران خسارات کنند.

وی افزود: مسوولان استان نباید نسبت به این موضوع کوتاه بیایند و باید صنایع بزرگ را بر ایفای نقش اجتماعی خود در راستای جبران خسارات آلایندگی، وادار به عمل کنند.

سلاجقه با تاکید بر اینکه صنایع طبق بخشنامه‌های محیط زیست باید در تلاش جهت کاهش میزان آلایندگی خود برای استان باشند، بیان کرد: بخش مهمی از آلایندگی‌های رودهای خوزستان حاصل فعالیت‌های صنایع بزرگ استان است که باید درخصوص رفع این آلایندگی و حفظ سلامت آن تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: پروژه انتقال گاز ترش صنایع نفتی استان به پالایشگاه گاز بیدبلند یک طرح بسیار خوب در زمینه کاهش آلایندگی صنایع نفتی خوزستان است که تا پیش از این سوزانده می‌شد و علاوه بر هدر رفت سوخت‌های فسیلی قابل استفاده، آلایندگی‌هایی برای محیط زیست استان داشت.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا