آذربایجان شرقی

ضرورت تقویت “باور تعاون” در جامعه / آماده تعامل گسترده با اتاق تعاون هستیم

ضرورت تقویت “باور تعاون” در جامعه / آماده تعامل گسترده با اتاق تعاون هستیم

به گزارش برگزیده، مسعود کردستانی در دیدار با رئیس و اعضای هیات مدیره اتاق تعاون آذربایجان شرقی افزود: موفقیت ها و توفیقات بخش تعاون در کشور بسیار زیاد است و این نشان از ظرفیت این بخش در رفع بسیاری از چالش های اقتصادی کشور دارد.

وی به نقش تعاونی های مسکن در بخش تامین مسکن اقشار مختلف اذعان داشت: تعاونی های مسکن در ایجاد و توسعه شهرهای جدید و تامین مسکن بخش اعظمی از اقشار جامعه نقش بسزایی داشته و با مروری بر آنچه در این حوزه اتفاق افتاده می توان به نقش آفرینی تعاونی ها اذعان کرد.

کردستانی همچنین به نقش بخش تعاون در توزیع کالاهای ضروری در سال های اوایل انقلاب و دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: شبکه توزیعی که تعاونی های مصرف در سطح کشور داشتند آن زمان به خدمت مردم شریف کشورمان آمدند و با بهترین نوع سازماندهی ها موفق شدند کالاهای اساسی را در شرایط جنگ و بحرانی به دست خانواده ها برسانند و این یکی از مهمترین کارکردهای تعاون در اقتصاد کشور است.

مدیر شعب استان عدم اطلاع رسانی این نوع موفقیت را عامل بزرگنمایی اخبار برخی تعاونی های مشکل دار خواند و گفت: عدم اطلاع رسانی صحیح موفقیت های بخش تعاون موجب می شود که سهم اخبار ناکامی برخی تعاونی های متخلف در رسانه ها بیشتر شود و این یعنی مظلومیت بخش توانمند تعاون در کشور.

وی در ادامه با بیان اینکه بانک توسعه تعاون الزام قانونی دارد که از بخش تعاون حمایت کند تاکید کرد: اتاق تعاون به عنوان پارلمان بخش تعاون در کشور بهترین بستر برای عرضه خدمات به تعاونی ها و ارایه انواع تسهیلات به این شرکت ها است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تقویت ارتباطات بین بانک توسعه تعاون و اتاق تعاون در استان شاهد تحول در نگرش ها و افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد استان باشیم.

در ادامه این نشست میر حیدر سید یعقوبی رئیس اتاق تعاون آذربایجان شرقی نیز به بیان دیدگاه های خود در خصوص سهم برجسته بانک توسعه تعاون در حمایت از تعاونی ها در استان پرداخت.

وی گفت: بانک توسعه تعاون به عنوان تنها بانک تخصصی بخش تعاون مسئولیت سنگینی در حمایت از تعاونی ها دارد در این راستا امیدواریم با تغییرات مدیریتی صورت گرفته در استان شاهد تحول در این ارتباطات و ارایه خدمات به شرکت های تعاونی عضو اتاق تعاون استان باشیم.

این گزارش حاکی است؛ بانک توسعه تعاون با ۲۲ شعبه در آذربایجان شرقی در حمایت تسهیلاتی و مالی از بخش تعاون فعالیت دارد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا