مازندران

ضرورت مخابره دستاوردهای نظام در جهاد تبیین/ نمایش اقتدار سپاه در قبال تحرکات آمریکا

به گزارش برگزیده های ایران مازندران از آمل، سردار رمضان شریف سخنگو و مسؤول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره شهدای دابودشت آمل که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد حضور یافت و ضمن تبریک فرا رسیدن این هفته، به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره برپایی مجالس شهدا و اهمیت آن و نیز ثواب برگزاری یادواره‌های شهدا اشاره کرد و اظهار کرد: برگزاری کنگره و مجالس شهدا کمتر از فیض شهادت برای کسانی که زحمت برگزاری مراسم‌ها را برعهده دارند، نیست

سردار شریف یادواره‌های شهدا را محفلی برای جهاد تبیین خواند و گفت: این مجالس برای کسانی که دوران مبارزه با طاغوت و دفاع مقدس را دیدند شاید طبیعی باشد، اما جهاد تبیین برای ۵۰ میلیون جمعیتی است که دوران طاغوت را ندیدند. نسل‌های جنگ ندیده‌ای که باید قدر استقلال کشور را بدانند.

روابط عمومی سپاه پاسداران افزود: در چهل سال گذشته و پس از شروع انقلاب حوادث بسیار متعدد و سنگینی بر کشور گذشته است که یکی از آن‌ها جریان جنگ تحمیلی صدام علیه کشور و انقلاب نوپا اسلامی بود.

سردار شریف با تصریح بر اینکه اکنون پس از سال‌ها از زمان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس که تقریبا همه اذعان دارند صدام بدون چراغ سبز آمریکایی ها، انگلیسی‌ها و اروپایی‌ها و در زمان خود اتحاد جماهیر شوروی توانایی شروع یک همچنین جنگی را نداشت، خاطر نشان کرد: آن‌ها فکر می‌کردند انقلاب اسلامی نوپا است و نیروی مسلح قوی و آماده به‌کار ندارد. صدام هم تصور می‌کرد که با پشتیبانی حزب بعث و دو ابرقدرت جهان یعنی آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی نیات پلید خود را در جهت جدا کردن بخشی از سرزمین ایران اسلامی پیاده کند و انقلاب را با یک چالش جدی مواجه کند

سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه جنگ هشت ساله روی دیگر خود را نشان داد که با تدبیر و انفاس قدسی امام دفاع مقدس نام گرفت، عنوان کرد: رزمندگان بسیجی به ندای انقلاب لبیک گفتند و تمام محاسابات دشمن را بهم ریختند. دشمنان شاید باور نمی‌کردند امام چنین جایگاهی نزد ملت داشته باشد و بتواند ملت را بسیج کند و یکپارچه در مقابل آن‌ها قرار دهد و نام دفاع مقدس را برای این میدان مبارزه و جهاد بگذارد.

سردار شریف با اشاره به اینکه امام با شخصیت الهی در قلب مردم ایران جای دارد، افزود: مردم اطاعت از امام را اطاعت از خدای متعال، پیامبر اکرم(ص) و حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) می‌دانستند و از تمام کشور رزمندگان  با دست خالی به سمت جبهه  گسیل شدند  و حماسه‌هایی آفریدند که برای سال‌های متمادی این سرزمین و ملت را بیمه کرد.

مسؤول روابط عمومی سپاه پاسداران در ادامه سخنان خود با  اشاره به اینکه یادواره‌های شهدا بهترین زمان مناسبی برای یادآوری رشادت‌های رزمندگان بسیجی است، خاطر نشان کرد: باید به نسل جوان یادآوری کنیم که رزمندگان ما به برکت ایمان و تربیت اصیل خانوادگی و با انگیزه الهی در مقابل مجهزترین ارتش با حمایت‌های پیدا و پنهان مرتجعین منطقه، و با پیشرفته‌ترین سلاح های آمریکایی ها، فرانسوی‌ها و آلمانی ها، مقاومت کردند و نه تنها صدام نتوانست به نتیجه حداقلی برسد، بلکه بستری را برای فروپاشی حزب بعث و پایین کشیدن صدام فراهم کردند.

سردار شریف با تصریح براینکه آمریکایی‌ها با تبلیغات دروغین وانمود می‌کنند که دلیل سرنگونی صدام ارتش و نیروهای آن‌ها هستند گفت: در واقع دلیل سرنگونی صدام و حزب بعث، هشت سال دفاع مقدس، شیعیان عراق و مرجعیت عراق بود. صدام از جنگ با ایران هیچ دستاوردی نداشت و برای جلب توجه به کویت حمله کرد و آن را یکی از استان‌های عراق خواند و آمریکایی‌ها وسعودی‌ها هم منافع خود را در خطر می‌دیدند بعد از گذشت هشت سال از شروع جنگ برای نجات کویت و عربستان سعودی وارد میدان شدند.

سخنگوی سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ملت ما آزمون بزرگی را به برکت هوشیار و  تدابیر حکیمانه امام و به برکت استقامت و پایمردی مردم پشت سرگذاشت و از ان سرافراز بیرون آمد، گفت: امروز ملت ایران دوران دفاع مقدس را به‌عنوان صحنه ایثار، ازخودگذشتگی، شجاعت و شهادت یاد می‌کند در حالیکه اردوگاه مقابل حتی حاضر نیستند این ایام را بیاد بیاورند.

سردار شریف در ادامه اظهار کرد: امروز مزار شهدای گمنام دروان دفاع مقدس زیارتگاه مردم است و خانواده شهدا چشم و چراغ ملتند و محبوب و مورد احترامند وموجب عزت دین خدا و کشور هستند

مسؤول روابط عمومی سپاه پاسداران در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید همه تلاش خود را برای آرمان شهدا بکار بگیریم، و پرچم شهدا را برافراشته نگه داریم، افزود: سال های زیادی از ایام دفاع مقدس و پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد و ملت ایران با وحدت کلمه و تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل تهدید‌های آمریکا علیرغم همه مشکلات، دشمنان قسم خورده خود را شکست دادند.

سردار شریف به خروج آمریکایی‌ها از افغانستان اشاره کرد و تاکید کرد: بعد از ۲۰ سال حضور آمریکا در افغانستان، آن‌ها با خفت و خواری و به صورت شبانه از افغانستان فرار کردند و امروزه همین سرنوشت در انتظار آن‌ها در منطقه غرب آسیا است

سردار شریف ادامه داد: آمریکایی‌ها هیچ دستاوردی جز ظلم و کشتار مردم منطقه نداشتند و ادعا کردند برای تامین امنیت رژیم اسرائیل وارد منطقه شدند، اما امروز به فضل الهی و به برکت آگاهی و هوشیاری مقاومت منطقه، صهیونیستم‌ها امروز در بدترین وضع امنیتی قرار دارند و تمامی این سر وصدا و الفاظی‌هایی که ژنرال‌های آن‌ها به‌کار می‌برند از سرناچاری و استیصال است.

سخنگوی سپاه پاسداران ادامه داد: رزمندگان حماس، جهاد اسلامی و مردم مقاوم فلسطین امروز مثل گذشته نیستند بلکه یکپارچه مجاهدند و منتظر فرصتی برای هجوم همه جانبه به  صهیونیست‌ها و پیچیدن طومار این رژیم غاصب در سرزمین اسلامی هستند. مردم لبنان هم اولین و بزرگترین شکست سنگین نظامی را به صهیونیست‌ها زدند. مردم عراق و سوریه هم به مراتب مصمم‌تر هستند تا رژیم جعلی را از بین ببرند و همه این‌ها بخشی از دستاورد‌های الهام بخش شهیدان ما است.

سردار شریف با اشاره به اینکه ۴۳ سال از مقاومت مردم ایران می‌گذرد و دشمن قدم به قدم در حال عقب نشینی است، گفت: در گام دوم انقلاب به برکت استحکامی که در گام اول انقلاب شکل گرفت، ملت با امیدی روشن و با افقی بسیار درخشان و امیدوار کننده روبرو است

سخنگوی سپاه پاسداران افزود: دشمن تلاش می‌کند با رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی، امید را از جامعه بگیرد در حالی که امید مربوط به کسانی است که گذشته درخشانی داشته باشد و ملت در گام اول انقلاب دارای استحکام است.

سردار شریف گفت: در مقایسه با حوزه دفاعی و زمان دفاع مقدس در چه شرایطی بودیم  و امروز در کجا ایستاده ایم. سپاه همه همت خود را بکار گرفته است تا یک بار دیگر کشور مورد غافلگیری هجوم خارجی قرار نگیرد و به قدری توانمندی نظامی و دفاعی را استحکام بخشید که ذلت آمریکا را در رویاروی با سپاه در دریای عمان و خیلج فارس شاهد هستیم.

سخنگوی سپاه پاسداران در ادامه با بیان اینکه پنج ناو و ناوچه آمریکایی‌ها نتوانستند نیت شوم خود را برای سرقت نفت عملی کنند، گفت: ملت دستاورد‌های سپاه را در مقابل تحرکات آمریکایی دیده است که دشمن جرات نگاه چپ به ایران را ندارد و این دستاورد خون شهدای دفاع مقدس وخون شهیدان مدافع حرم و امنیت است.

روابط عمومی سپاه پاسداران با بیان اینکه در جهاد تبیین باید به نسل جوان و همه دنیا دستاورد‌های نظام را مخابره کرد، افزود: چهارسال مداوم سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی امریکایی‌ها و متحدانش علیه ایران اعمال شد، اما به برکت مقاومت مردم و درایت رهبر معظم انقلاب و به برکت حضور در صحنه بسیجیان در عرصه‌های مختلف و تلاش مسؤولان دلسوز کشور دشمن در این طراحی به نتیجه‌ای نرسیده است.

سردار شریف با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است تا دستاورد‌های نظام را کوچک یا نادیده بگیرد، گفت: این دستاورد‌ها پنهان نیست. در ساخت پالایشگاه خلیج فارس ایران صادرکننده بنزین شد و همچنین درحوزه دانش‌های نوین کشور رتبه بالایی دارد.

سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه کاهش آمار فوتی کرونا با توجه به تحریم دارو‌ها، یکی ازدستاورد‌های بزرگ است، خاطرنشان کرد: در طول چهل و سه سال گذشته ما هموراه نصرت الهی را در عرصه‌های مختلف شاهد بودیم. اگر همین روند یعنی تاسی به فرهنگ دینی و اهل بیت (ع) و اطاعت از رهبری را داشته باشم نصرت الهی تداوم داشته و دشمن در حال فروپاشی است.

سردار شریف افزود: آمریکایی‌ها اذعان دارند که در مقابل ایران حرفی برای گفتن ندارند، صهیونیست‌ها همه تلاش خود را برای ضربه زدن به نظام به‌کار گرفته اند، اما آن‌ها بوسیله امت اسلامی در محاصره هستند. آمریکایی‌ها امروزه قادر به تامین خود نیستند.

سخنگوی سپاه پاسداران در سخنان پایانی خود با اشاره به اینکه راه شهدا ادامه دارد، خاطرنشان کرد: ملت ایران چشمه‌ای از عزت و احترام خود را در تشییع سردار دل‌ها نشان دادند.

سردار شریف با بیان اینکه حاج قاسم، عصاره رفتار و اعمال تمامی شهدا است، افزود: ملت ایران به خادمان خود احترام می‌گذارد و شهادت حاج قاسم یک بار دیگر دستاورد‌های انقلاب و چهره امام و رهبری به مردم و دنیا نشان داد.

سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه حاج قاسم سرباز ولایت و خادم مردم بود، گفت: شهدا ناظر بر اعمال  و رفتار ما هستند و از خدا استمداد می‌جوییم که شرمنده شهدا نشویم.

سردار شریف تصریح کرد: مسؤولیت‌ها زودگذر است و غنائم نیست بلکه  فرصتی برای خدمت به مردم است. پست و مقام در خدمت مردم نباشد پشیزی ارزش ندارد.

سخنگوی و روابط عمومی سپاه پاسداران با بیان اینکه ملت ایران هوشیار و آگاه است، افزود: مردم عملکرد مسؤولان را رصد می‌کنند و اگر مسؤولی در دایره نظام اسلامی و رهنمود‌های امامین انقلاب باشد، مردم به آن‌ کمک می‌کند.

انتهای پیام/ ۸۶۰۶۴/ج/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا