زنجان

ضریب نفوذ گاز در استان زنجان به ۹۱.۶ درصد می‌رسد

موسی احمدلو، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اعلام این خبر گفت: با بهره برداری از طرح های گازرسانی به ۳۸ روستا تا پایان ۱۴۰۰؛ ضریب نفوذ گاز در استان زنجان به ۹۱.۶ درصد می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان افزود: با گازرسانی به ۳۸ روستای در دست اقدام ۳ هزار و ۴۷۲ خانوار روستایی از توابع شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، ایجرود و طارم به شبکه گاز کشور متصل می‌شوند.

وی از اختصاص ۱۰۴ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای این طرح‌ها خبر داد.

احمدلو با بیان اینکه در حال حاضر ۸۸.۴ درصد خانوار روستایی استان زنجان از نعمت گاز طبیعی هستند، ابراز داشت: گازرسانی به روستاهای استان با شتاب مطلوبی در حال اجرا است که با تداوم روند فعلی، تعداد روستاهای بهره مند استان به ۶۴۱ روستا با ۹۱.۶ درصد بهره مندی می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه یکی از مهمترین مولفه‌های پروژه‌های گازرسانی در شرکت گاز استان زنجان؛ رساندن گاز طبیعی به مناطق صعب‌العبور و مناطق محروم است، تصریح داشت: خوشبختانه در سایه تلاش‌های صورت گرفته در حوزه گازرسانی میزان بهره‌مندی خانوار استان زنجان از میانگین کشوری بالاتر است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر، جمعیت بهره‌مند از گاز طبیعی استان زنجان در مجموع بخش روستایی و شهری به ۹۶.۲ درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با تاکید بر سیاست جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت‌های فسیلی نظیر مازوت و فرآورده‌های میان تقطیر، افزود: استفاده از گاز طبیعی به میزان قابل توجهی آلودگی ناشی از سایر سوخت‌ها را کاهش داده و مزیت‌های زیست محیطی فراوانی به دنبال دارد.

احمدلو، با اشاره به افزایش هر ساله تعداد مشترکین گاز طبیعی و میزان مصرف گاز در استان گفت: از این‌رو به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود با صرفه جویی در مصرف گاز، به تامین مطمئن گاز به‌ ویژه در مناطق سرد سیر استان کمک کرده و امکان پایداری گازرسانی در تمامی بخش‌های مصرفی گاز طبیعی را در روزهای سرد را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در راستای حرکت در مسیر چشم‌انداز تدوین شده و اجرای پروژه‌های زیر ساختی گام بر می‌داریم، عنوان کرد: پیگیری اجرای پروژه‌های زیر ساختی بخش تولیدی و صنعتی، جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت‌های میان تقطیر به منظور کمک به کاهش هزینه تمام شده در بخش تولید، پیگیری اجرای پروژه اقتصاد مقاومتی در راستای توسعه گازرسانی، توسعه شبکه و تاسیسات گاز طبیعی در شهرهای استان، بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه به مشترکین گاز و بهسازی زیر ساخت‌های ارائه خدمات با پیشبرد برنامه‌های GIS در حوزه‌های نقشه‌های خط سیر، موقعیت و کروکی انشعابات، نقشه‌های ازبیلت و انجام مطالعات مهندسی، تعریف پروژه‌های مقاوم سازی خطوط و تاسیسات گازرسانی و پیگیری اجرای آنها متناسب با اعتبارات ابلاغی، مهمترین برنامه‌های عملیاتی گاز زنجان در سال ۱۴۰۰ است. 

انتهای پیام/۲۳۰۸


 2021-11-24 02:05:35

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا