زنجان

طرح توسعه مشاغل خانگی در زنجان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، محمدرضا انصاری در جلسه هماهنگی تعاونی‌های استان زنجان ضمن ابراز خرسندی از ظرفیت و توانمندی‌های مهارتی آموزش فنی و حرفه‌ای، بازار محور و سرمایه محور بودن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از ویژگی‌های بارز این سازمان برشمرد چنین نمایشگاهی برگرفته و نمادی از توانمندی‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در بحث بازار محوری با سرمایه‌های کوچک است.

وی افزود: در شرایط کنونی جامعه که با معضل بیکاری گریبان‌گیر هستیم، وجود تنوع مهارتی با اندک سرمایه مالی می‌تواند گره‌گشای بخشی از نابسامانی‌های بیکاری باشد.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: افراد با آموزش مهارت‌های مختلف می‌توانند با سرمایه‌ای اندک وارد بازار کار شده و درآمدزایی کنند و معیشت خود و خانواده خود را فراهم سازند که این خیلی مهم است.

وی ضمن تأکید بر توجه بیشتر به مشاغل خانگی گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی به عنوان یک طرح ملی با مدیریت و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح در سراسر کشور در حال انجام است که در زنجان نیز بازخورد خوبی داشته است.

انصاری از برگزاری نمایشگاه «فرصت‌های شغلی مهارت محورِ کم سرمایه‌بر» که در محل مرکز شماره ۳ خواهران الزهرا توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان خبر داد و گفت: نمایشگاه مذکور با هدف مهارت آموزی برای علاقه‌مندان، به ویژه جوانان و زنان برگزار شده و حرفه‌های مختلف آموزش دیده و وارد بازار کار و تولید شده‌ به نمایش گذاشته شده است.
وی ادامه داد: این نمایشگاه برای معرفی بخشی از مشاغل استانی برگزار شده است که امکان ایجاد آنها با سرمایه‌های پایین نیز وجود دارد.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: آنچه که در این نمایشگاه نمود بیشتری دارد، مهارت افراد است چرا که محور اصلی این نوع مشاغل مهارت بوده و چنین نمایشگاه‌هایی باید در آینده گسترش یابد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-12-22 10:05:15

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا