کردستان

طرح شهید سلیمانی آمار فوتی‌های کرونا در کردستان را به حداقل رساند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، سردار سیدصادق حسینی در جلسه طرح شهید سلیمانی در استان کردستان اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماری کرونا مدت‌ها است که فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است  لذا باید با تمام توان طرح شهید سلیمانی را پیش ببریم.

وی موفقیت‌های طرح شهید سلیمانی در مهار کرونا را یادآور شد و تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی و در جهت مقابله با بیماری کرونا اقدامات قابل توجهی انجام شد و با این تلاش‌ها آمار فوتی‌ها و مبتلایان به حداقل رسید و موارد بستری در بیمارستان‌ها نیز کاهش یافت.

 فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا را نیازمند عزم همگانی دانست و گفت: مردم نقش مهمی در قطع زنجیره انتقال این ویروس دارند، بنابراین باید پروتکل‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی، عدم حضور در تجمعات و فاصله اجتماعی را با جدیت رعایت کنند.

وی توجه به گروه‌های آسیب‌پذیر مانند سالمندان، دانش آموزان و زنان باردار را از اولویت‌های تیم‌های حمایت‌محور در طرح شهید سلیمانی دانست و افزود: باید تلاش شود تا حتی‌الامکان این گروه‌ها از آسیب کرونا در امان باشند.

پوشش واکسیناسیون مادران باردار ۴۵ درصد است

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در کردستان وضعیت شکننده‌ای است گفت: روند بستری بیماران بیشتر شده است اما خوشبختانه مرگ و میر کاهش یافته است.

مهدی ذکایی گفت: از نظر رنگ‌بندی شهرها در استان، شهرستان بانه در وضعیت  قرمز، سروآباد، قروه، بیجار در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌ها نارنجی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در حال اجرای هر چه بیشتر و بهتر طرح شهید سلیمانی هستند، افزود: تمام پایگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون در سه شیفت کاری در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی در ادامه به مرگ و میر مادران باردار اشاره کرد و عنوان داشت: پوشش واکسیناسیون مادران باردار ۴۵ درصد است که نسبت به استان‌های همجوار پایین‌تر است و باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا مادران باردار هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

ذکایی از شروع واکسیناسیون دُز سوم کرونا موسوم به دُز یادآور خبر داد و گفت: دز سوم واکسن کرونا برای گروه‌های پرخطر در بازه زمانی حدود چهارماهه پس از نوبت دوم واکسن ضروری است.

 وی به اجرای طرح واکسیناسیون سیار در حاشیه شهر‌ها و مناطق روستایی استان اشاره کرد و اضافه کرد: تاکنون ۷۰ درصد ساکنان روستا‌های استان واکسن دریافت کرده‌اند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بازگشایی مدارس در اول آذر ماه خواهد بود و تاکنون ۷۰درصد از دانش آموزان ۱۲تا ۱۸سال واکسیناسیون شدهاند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا