مازندران

ظهور ایده‌های جدید در نمایشگاه کشاورزی/ حضور در بازارهای جهانی با کاهش هزینه تولید

 به گزارش برگزیده های ایران از ساری، نمایشگاه تخصصی کشاورزی از روز سه‌شنبه هفته گذشته در ساری کار خود را آغاز کرد و ۲۱ آبان ماه در مرکز نمایشگاهی نیاوران ساری به کار خود پایان داد.

عزیزاله شهیدی‌فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نمایشگاه سم، کود، نهال و نهاده‌ها، سیستم‌های نوین آبیاری، آب و خاک در گفت‌و‌گو با خبرنگار برگزیده های ایران گفت: در این نمایشگاه ایده‌های جدید به منصه ظهور گذاشته شد و شاهد این بودیم کودهای بیولوژیک و زیستی جای کودهای شیمیایی را گرفته است که بسیار جالب بود.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه شاهد بودیم برای کاشت، داشت و برداشت به صورت جداگانه محصولات کودی جدیدی به نمایش گذاشته شد و مصرف کود را در اراضی کشاورزی کاهش و سبب افزایش کیفیت و بهبود میزان تولید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به فعالیت پهپادها در مزارع کشاورزی اشاره کرد و افزود: وجود پهپاد در بخش کشاورزی می‌تواند تا روند مکانیزاسیون در مازندران تغییر کند چراکه ورود پهپاد در مزارع کشاورزی سبب کاهش میزان مصرف آب، اثرگذاری بیشتر نهاده در مبارزه با آفات، بیماری و علف‌های هرز می‌شود.

شهیدی‌فر اظهار کرد: با رفع کرونا و برگزاری نمایشگا‌ه‌های کشاورزی می‌توانیم درجهت پیشبرد اهداف تولید، بهبود مصرف سموم در راستای محیط زیست سالم، محصول سالم و انسان سالم گام برداریم.

*ضرورت بازارسازی محصولات کشاورزی مازندران

ابراهیم یعقوبی معاون بازرگانی سازمان صمت مازندران در گفت‌و‌گو با فارس درباره برگزاری نمایشگاه‌های کشاورزی که می‌تواند در رونق اقتصادی و صادرات موثر باشد، گفت: یکی از مولفه‌های پیشرفت هر کشور، منطقه و هر استانی، تجارت بازار داخلی و خارجی محصولات تولیدی و صنعتی است.

وی با بیان اینکه مازندران ظرفیت خوبی در تولید محصولات کشاورزی دارد و برای بازارسازی داخلی و خارجی باید تلاش شود، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌ها می‌تواند با معرفی توانمندی‌های داخلی و خارجی که نیاز کشور و استان است ایجاد بازارسازی را هموار کند.

یعقوبی افزود: در این نمایشگاه مشارکت خوبی از واحدهای داخل و خارج استان را شاهد بودیم که علاقه‌مندان فراوانی را هم برای بازدید به خود جذب کرد.

*کاهش هزینه تولید با استفاده از پهباد

معاون بازرگانی سازمان صمت مازندران با اشاره به اینکه در این نمایشگاه استفاده از پهپادها برای سم‌پاشی باغات و مزارع به نمایش گذاشته شد، خاطرنشان کرد: استفاده از پهبادها می‌تواند حداقل هزینه و افزایش بهره‌وری را به همراه داشته باشد.

این مسؤول قیمت تمام شده محصول را مهم دانست و افزود: استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته می‌تواند به کاهش هزینه تمام شده تولید محصولات کشاورزی کمک کند تا بتوانیم در بازارهای خارجی ورود بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/غ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا