کرمانشاه

عدم تمایل سرمایه‌گذاران به ماشین‌سازی در کرمانشاه 

عدم تمایل سرمایه‌گذاران به ماشین‌سازی در کرمانشاه 

محسن دارابی در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر ماشین سازی در استان کرمانشاه در حد انبوه نبوده اما واحدهای خوب و مسلطی در حوزه ماشین سازی درون صنایع وجود دارد و این واحدها بر حسب نیاز خود به ساخت ماشین آلات اقدام می‌کنند.

وی افزود: این صنایع بسیاری از وابستگی‌های خود را از خارج کاهش دادند و برای خود اقدام به ساخت ماشین و قطعات سازی می‌کنند و ممکن است که برای دیگران نیز به صورت سفارشی انجام دهند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تصریح کرد: در حد انبوه مانند ماشین سازی اراک یا تبریز واحدی در استان کرمانشاه وجود ندارد که در کل کشور به اسم ماشین سازی شاخته شده باشند.

وی اذعان کرد: بسیاری از واحدهایمان ماشین سازی‌های کوچک در حد رفع نیاز خود در کنار واحدها ایجاد کردند و به صورت محدود به سایرین خدمات رسانی می‌کنند.

این مقام مسئول ابراز کرد: یک واحد ماشین سازی در کرمانشاه وجود دارد که فعلا مجوز آن از سوی «صمت» صادر نشده که متعلق به پارک علم و فناوری است و یک تجهیزاتی مربوط به گلخانه‌ها تولید می‌کند و یک واحد خوب برای ارائه تجهیزات گلخانه‌ای است.

وی عنوان کرد: صنایع خوب و مادری در استان کرمانشاه مستقر داریم ولی در زمینه ماشین سازی به حدی نرسیده که قابل ارائه باشد.

دارابی خاطرنشان کرد: هنگامی که یک واحد صنعتی ایجاد شود ابتدا باید سرمایه‌گذار تقاضای آن را ارائه دهد اما در استان کرمانشاه سرمایه‌گذاران با توجه به ظرفیت‌هایی که استان در زمینه کشاورزی، نفتی و پتروشیمی دارد تأکید دارند که بیشتر در این زمینه‌ها فعالیت کنند و در زمینه ماشین سازی فعالیت زیادی ندارند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا