تهران

عدم حضور دانش آموزان در کلاس‌های حضوری، غیبت محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ری، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در حاشیه آیین افتتاحیه طرح سواد حرکتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدارس را در چارچوب الگویی که طراحی کرده‌ایم بازگشایی خواهیم کرد و با دانش آموزان هم همان رفتاری را خواهیم داشت که در ایام حضوری داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه اگر دانش آموزی در کلاس‌های حضوری مدارس حاضر نشود غیبت خواهد خورد، گفت: بخشی از دروس به شکل حضوری و بخشی دیگر از طریق مجازی به دانش آموزان ارائه خواهد شد، لذا اگر دانش‌آموز در کلاس حاضر نشود طبعاً از بخشی از دروس محروم خواهد شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در رابطه با رتبه بندی معلمان تصریح کرد: رتبه بندی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و با توجه به دغدغه نمایندگان، هر وقت به نتیجه برسد اعلام خواهد شد.

کاظمی ادامه داد: معلمان تغییرات را لحظه به لحظه مشاهده می‌کنند و در این زمینه مجلس نظر دولت و معلمان و کارشناسان را دریافت می‌کند.

وی در خصوص تعهد معلمان مشمول استخدام، بیان داشت: آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی همیشه با یک معضل روبرو است و آن هم این می‌باشد که هنوز زمان کوتاهی از ابلاغ نیرو در یک حوزه و شهرستان نگذشته برخی نیروها تقاضای انتقالی دارند که در این خصوص یک ماده واحده توسط شورای انقلاب فرهنگی تصویب شده است که ردیف‌های استخدامی برای استان هستند و مصوبه کاملاً درستی می‌باشد لذا اگر بخواهیم ماندگاری نیروی انسانی در آموزش و پرورش را تضمین کنیم باید از نیروی بومی استفاده شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در برخی مناطق این اتفاق رخ داده است، ادامه داد: وزیر این اختیار را در چارچوب نقل و انتقالات دارد که اگر فردی در منطقه‌ای بیشتر مورد نیاز است منتقل شود و این تعهد جای نگرانی ندارد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا