کرمانشاه

عدم مستندسازی املاک متروکه مشکل اصلی مولدسازی مدارس قدیمی کرمانشاه

عدم مستندسازی املاک متروکه مشکل اصلی مولدسازی مدارس قدیمی کرمانشاه

محمود رشیدی اقدم در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: مولدسازی دارایی‌های دولت یعنی املاک مازاد راکد و بدون استفاده دستگاه‌های اجرایی را برای تأمین منابع مالی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی در قالب فروش، اجاره، معاوضه یا تهاتر واگذار کنیم.

وی افزود: از جمله اهداف آن تأمین منابع مالی، ساماندهی اموال غیرمنقول، افزایش بهره‌وری، رشد اقتصادی و اصلاح ساختار بودجه است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه تصریح کرد: مدارس تخریبی یا متروکه آموزش و پرورش در راستای سرمایه‌گذاری در مناطق و محلات محروم از طریق فرایند مولدسازی واگذار می‌شوند.

وی اذعان کرد: از جمله مشکلات مولدسازی مدارس قدیمی در کرمانشاه عدم مستندسازی املاک متروکه است و بعضی از املاک آموزش و پرورش که اغلب هم قدیمی هستند به صورت هدیه ای توسط اشخاص حقیقی خیرین به آموزش و پرورش انتقال یافته که در حال حاضر شخص اهدا کننده تمایلی به فروش و مولدسازی آن ندارد.

وی عنوان کرد: ١٠٠ درصد وجوه حاصل از واگذاری دارایی‌های دولت در راستای مولدسازی و تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام قابل هزینه خواهد بود و هیچگونه هزینه جاری از این محل قابل پرداخت نبوده و جرم تلقی می‌شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: مولدسازی دارایی‌های دولت رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری دارایی‌های دولت است و لازم به ذکر است تمامی واگذاری‌ها از طریق مزایده عمومی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: کمبود نیروی تخصصی در زمینه حقوقی و املاک در آموزش و پرورش از عوامل ایجاد معضل در مستندسازی و مولدسازی است.

رشیدی اقدم در خصوص اهمیت این املاک برای مدارس، عنوان کرد: بعد از مشخص شدن املاک مازاد، این املاک (مدارس) به بهترین شکل ممکن بازسازی و یا مدارس نو با امکانات جدید ایجاد خواهد شد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا