فارس

عرضه محصولات هنری بانوان خودسرپرست در شیراز/ الگوسازی؛ هدف غایی نمایشگاه‌های کارآفرینی

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، چند روزی است که در محل کتابخانه دانش آموز واقع در فلکه معلم شیراز نمایشگاهی از صنایع دستی و تولیدات و توانمندی های بانوان سرپرست خانوار و خود سرپرست فرهنگی عضو موسسه تدبیر فرهنگیان فارس بر پا شده است.

 خبرنگار فارس در آیین افتتاح این نمایشگاه، با تعدادی از مسئولین موسسه تدبیر فرهنگیان به گفتگو و مصاحبه پرداخته است که در ادامه آن را می خوانید.

بانوان استان فارسی توانمند در عرصه تولید و کارآفرینی

مدیر عامل موسسه تدبیر فرهنگیان فارس، ضمن بیان توانمندی‌های زنان فرهنگی خودسرپرست عضو این موسسه، اظهار داشت: نمایشگاه توانمندی ها و صنایع دستی اعضاء موسسه، در ٢٨غرفه، شامل ظروف رزین، بافتهای گوناگون، تابلوهای نقاشی، عرقیات گیاهی، گل‌های روبان، گیاهان دارویی، انواع ظروف آینه کاری، عروسک، انواع بافتنی و مجسمه‌سازی‌ به مدت ٢٠ روز جهت بازدید عموم دایر شده است.

شیرازی با اشاره به توانمندی زنان در عرصه‌های تولید و کارآفرینی افزود: با توجه به جمعیت ۵۰ درصدی زنان در استان و ظرفیت موسسه تدبیر در کمک به تولید انواع محصولات فرهنگی و هنری، همچنان نیاز است با راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی در حمایت از این بخش و فرآوری آنها، ضمن اشتغال‌ زایی، ارزش افزوده قابل توجهی عاید اعضا و فعالین این عرصه شود.

بیش از سه هزار نفر عضو موسسه تدبیر فرهنگیان هستند 

رییس هیات مدیره موسسه تدبیر هم در بازگشایی این نمایشگاه و فروشگاه اظهار داشت: در این موسسه ٢٠کارگاه هنری و ٣٧٠٠نفر عضو فعالیت دارد و با توجه به ظرفیت موسسه می‌توان تعداد کارگاه ها را به تناسب نیاز جامعه و گروه هدف افزایش داد.

زهرا افتخاری گفت: اگر در این زمینه حمایت‌ها صورت گیرد، بانوان خودسرپرست می‌توانند در عرصه‌های مختلف ملی بدرخشند.

وی با قدردانی از خانم سیفی مسئول نمایشگاه کارآفرینی تدبیر درحمایت مالی و معنوی افزود: موسسه در جهت آموزش، ترویج و ایجاد الگوهای جدید و تنوع شغلی در قالب مهارت آموزی، آموزش های جدیدی را برای بانوان عضو ارائه می‌کند.

افتخاری افزود: بانوان توانمند استان می توانند الگویی موفق در عرصه های مختلف برای زنان جامعه باشند و توانسته‌اند با تلاش و همت، اتفاقات مهم اقتصادی را رقم بزنند.

وی ادامه داد: این موسسه با هماهنگی با متولیان امور تلاش می‌کند تا ظرفیت بانوان را در زمینه‌های فرهنگی، علمی، اقتصادی و مهارتی، ارتقا دهد و با حمایت از تولیدکنندگان و هنرمندان و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و فصلی، شاهد درخشش، رشد و شکوفایی استعدادهای بالقوه و بالفعل بانوان عضو خواهیم بود و بانوان مجالی برای عرضه توانمندی‌های خود پیدا خواهند کرد.

نمایشگاه توانمندی بانوان خودسرپرست فرصتی برای حمایت از هنر و رشد اقتصادی است

حمیدرضا آذری، رییس هیات امنا موسسه تدبیر  هدف از برگزاری این نمایشگاه با رعایت پروتکلهای بهداشتی را توان‌افزایی بانوان و فراهم ساختن مکانی برای عرضه و فروش آثار هنری، صنایع دستی و تولیدات خانگی و همچنین آموزش این تولیدات توسط بانوان به منظور حمایت از هنرمندان و کمک به اقتصاد خانواده‌ها اعلام کرد.

گفتنی ست این نمایشگاه  تا دوم دی ماه، برپا است و همشهریان می توانند برای بازدید از توانمندی های بانوان سرپرست خانواده و خود سرپرست فرهنگی عضو موسسه تدبیر فرهنگیان فارس، از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر در محل کتابخانه دانش آموز، حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/ف


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا