سیستان و بلوچستان

عزم پلیس برای مبارزه بی امان با سارقان در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان،  وقوع سرقت علل و عوامل مختلفی دارد که باید دستگاه و سازمان‌های مختلف متناسب با احصاء ریشه‌یابی علل، به ایفای نقش خود در کاهش وقوع این جرم بپردازد، از طرفی به نظر می‌رسد که بایستی قوانین و مجازات بازدارندگی کافی را برای برخورد با مجرمان و سارقان داشته باشد.

 فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق حرفه ای اموال داخل خودرو با ۱۱ فقره سرقت دراین شهرستان خبر داد.
احمد ثمره حسینی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت اموال داخل خودرو درسطح شهرستان زابل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی سرقت های به وقوع پیوسته مشخص شد سارق با پرسه زنی در سطح شهر، خودروهایی که فاقد دزدگیر و سیستم ضد سرقت استاندارد هستند را انتخاب و در فرصتی مناسب با شکستن شیشه یا بازکردن درب خودرو اموال داخل آنها را سرقت می کند.
فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با تلاش شبانه روزی وانجام یک سری اقدامات پلیسی ، نهایتاً متهم را شناسایی و او را در یک عملیات غافلگیرانه درحین سرقت لوازم درون یک خودرو درخیابان هیرمند دستگیرکردند.
سرهنگ ثمره حسینی اظهارداشت : متهم ۳۳  ساله پس ازانتقال به کلانتری در بازجویی های تخصصی پلیس، به ۱۱ فقره سرقت اموال داخل خودرو و قطعات خودرو اقرار کرد.

وی از شهروندان خواست: ضمن مجهزکردن خودروی خود به دزدگیر و وسایل ضد سرقت ایمن ازگذاشت هرگونه اموال و وسایل با ارزش ازقبیل تلفن همراه، اسناد، شناسنامه، پول نقد و…داخل خودرو، خودداری وحتی المقدور خودرو را داخل پارکینگهای دارای نگهبان پارک کنند.

*دستگیری سارق مصالح ساختمانی در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه ای خبر داد، که اقدام به سرقت مصالح ساختمان های در حال ساخت این شهرستان می کرد.

ابراهیم کوچکزائی اظهار داشت: مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان چابهار در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در خیابان رسالت این شهر، به فردی که در حال جابه جایی تعدادی میل گرد از ساختمان های نیمه کاره بود مشکوک شدند.
وی افزود: متهم با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: متهم ۳۴ ساله که پس از انتقال به کلانتری چاره ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی های تکمیلی پلیس به ۶ فقره سرقت مصالح ساختمانی دیگر در سطح شهرستان چابهار اعتراف کرد.
سرهنگ “کوچکزائی” با اشاره به تشکیل پرونده قضایی و معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدارهای پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

*دستگیری سارقان تجهیزات شرکت مخابرات

فرمانده انتظامی زاهدان گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان زاهدان ۲سارق حرفه ای تجهیزات شرکت مخابرات که باعث قطع ارتباط مخابراتی ۴ هزار مشترک و بروز ۱۲ میلیارد تومان خسارت شده بودند خبر داد.  

محمود سعادتی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی در “زاهدان”، به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری ۱۷ این شهرستان هنگام گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی پژوی۴۰۵ با ۲ نفر سرنشین که در حال باز کردن و سرقت دریچه ها و حوضچه های تأسیسات زیرزمینی شرکت مخابرات که ارتباط مخابراتی قسمت اعظمی از شهر ومنطقه را تامین می کند مشکوک که افراد مذکور با مشاهده پلیس از محل متواری که بلافاصله با اقدام سریع مأموران دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از خودروی متهمان اقلامی از قبیل کمان اره به همراه تیغه، چکش، دیلم، بیل و ساطور برای بازکردن درب حوضچه های تأسیسات زیرزمینی شرکت مخابرات و سرقت اقلام و تجهیزات این شرکت کشف شد.

سرهنگ سعادتی با اشاره به اینکه در استعلام های صورت گرفته مشخص شد متهمان سارقان حرفه ای هستند و در سطح شهرستان زاهدان سرقت های متعددی انجام داده اند ابراز کرد: در تحقیقات مشترک پلیس و نمایندگان شرکت مخابرات مشخص شد اقدامات مجرمانه این سارقان باعث قطع ارتباط تلفنی و اینترنتی ۴ هزار مشترک و ۱۲ میلیارد تومان خسارت به تجهیزات شرکت مخابرات شده است.

وی گفت: متهمان که در برابر دلایل و مستندات پلیس چاره ای جز اعتراف نداشتند پس از اقزار به بزه ارتکابی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان با بیان اینکه موفقیت نیروی انتظامی در کشف جرائم نتیجه تعامل با آحاد مردم است افزود: بدون مشارکت و همراهی شهروندان، حصول امنیت مطلوب مقدور نیست؛ لذا از شهروندان عزیز تقاضا می شود ضمن توجه به هشدارهای پلیس، هرگونه تردد مشکوک افراد و وسایل نقلیه را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

مبارزه با سرقت همواره از اولویت‌های مأموریتی نیروی انتظامی بوده و  اراده پلیس برای مقابله با سرقت و لزوم اتخاذ رویکردهای پیشدستانه و پیشگیرانه به منظور جلوگیری از وقوع این جرم  بسیار جدی است.

انتهای پیام/۷۵۰۰۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا