Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
علامت هشدار دهنده برای سطح کلسترول بالا - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

علامت هشدار دهنده برای سطح کلسترول بالا

علامت هشدار دهنده برای سطح کلسترول بالا

در موارد شدید، علائم کلسترول بالا ممکن است به دلیل بزرگ شدن کبد و طحال ظاهر شود.تری گلیسیرید و کلسترول دو نوع عمده چربی هستند که بدن برای انرژی و محافظت از بدن در برابر سرما به آن‌ها متکی است.

این چربی‌ها و پروتئین‌هایی که در جریان خون گردش می‌کنند، لیپوپروتئین‌های خود را تشکیل می‌دهند که به تمایز بین کلسترول بد و خوب کمک می‌کند.

یکی از این کلسترول ها، لیپوپروتئین‌های با چگالی کم (LDL) هستند. این کلسترول به کلسترول “بد” معروف است، زیرا خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد. در حالت ایده آل، باید کمتر از ۱۳۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد.

هنگامی که کلسترول بیش از حد در جریان خون وجود داشته باشد، بدن مستعد ایجاد رسوبات چربی بیشتری در رگ‌های خونی است.

در نهایت، این رسوبات به دیواره‌های داخلی رگ‌ها می‌چسبند و راه‌ها را باریک می‌کنند و میزان خونی را که رگ‌ها می‌توانند نگه دارند محدود می‌کنند.

هیچ علامتی از کلسترول بالا وجود ندارد مگر این که بیماری شدید باشد، در چنین مواردی رسوبات چربی در تاندون‌ها و پوست ایجاد می‌شود یا حتی به دلیل بزرگ شدن کبد یا طحال باعث درد شدید معده می‌شود.

تورم یا درد غیرقابل توضیح شکم ممکن است زمانی رخ دهد که سطح تری گلیسیرید عروقی نزدیک یا بیشتر از ۸۰۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد.

این سطوح بالا همچنین ممکن است علائمی مانند درد شدید شکم و موارد مکرر حالت تهوع ایجاد کند.کبد با کلسترول مرتبط است، زیرا مسئول تولید و حذف مقادیر اضافی کلسترول است.

زمانی که رژیم غذایی سرشار از کلسترول باشد، تمایل به ایجاد چربی در اطراف کبد دارد و راه را برای آسیب کبدی و بیماری کبد چرب غیر الکلی هموار می‌کند.

این روند یک چرخه معیوب ایجاد می‌کند. اختلال در کار کبد به نوبه خود می‌تواند مانع از توانایی اندام در تولید یا حذف کلسترول شود و منجر به تجمع چربی بیشتر می‌شود.

کلسترول بالا ناشی از خوردن غذاهای چرب، ورزش نکردن کافی، اضافه وزن و سیگار کشیدن است.اگرچه ممکن است در خانواده‌ها نیز وجود داشته باشد، اما بیشتر افراد می‌توانند با تغذیه سالم و ورزش بیشتر، کلسترول خود را کاهش دهند.

دکتر گیل هارت، مدیر علمی YorktTest اظهار داشت: “کلسترول بالا اغلب می‌تواند پنهان باقی بماند، که اگر کنترل نشود می‌تواند منجر به حمله قلبی یا سکته مغزی شود. آمار مربوط به این موضوع به ویژه برای جوانان جالب است. چرا که افراد ۲۰ تا ۳۰ ساله ممکن است تاثیر کلسترول بالا را در خود حس نکنند.

اما خبر خوب این است که در بسیاری از موارد، سطح کلسترول را می‌توان از طریق تغییرات سبک زندگی مانند خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل و ورزش متعادل کرد.

بیشتر بخوانید:

شناسایی ۶۴۴ بیمار جدید کرونایی/ ۱۵ تن دیگر جان باختند

خواص بی‌نظیر «نبات» برای سلامتی بدن

۲۳۳۲۳۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا