کردستان

علم نقطه مشترک برای فهم یکدیگر و عدم تفرقه است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در همایش طلاب شهرستان مریوان که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، اظهار کرد: در زمانی زندگی می‌کنیم که افرادی با سطح علمی بالا وجود دارند و مطالب علمی در خصوص اهمیت وحدت و دوری از تفرقه ارائه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه نشست‌های هم‌اندیشی نباید به ایام خاص خلاصه شود، گفت: باید موقعیت و جایگاه خود را بدانیم و متوجه باشیم در چه وضعیت خاصی قرار داریم که تلاش همه باید تحقق وحدت در جهان اسلام باشد.

وی خاطرنشان کرد: نقطه مشترک برای فهم یکدیگر و عدم تفرقه و همین وحدتی که از آن یاد می‌کنیم، علم است و هر اندازه دانش و علم بالاتر رود دل‌ها به هم نزدیکتر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: همیشه خرافات، جهل، نادانی، عدم وقوف بر مطالب دردآور و موجب ایجاد تفرقه می‌شود.

وی گفت: شرایط اقتصادی طی چند سال‌ اخیر به واسطه برخی اتفاقات مانند تحریم‌ها، شیوع کرونا و ناکارآمدی‌ها در مدیریت موجب شده که چرخ زندگی برای طلاب و روحانیون ما از شیعه و سنی به سختی بچرخد.

وی تصریح کرد: تمام همت ما این است که در زمینه‌های مختلف ضمن رفع مشکلات اقتصادی جامعه طلاب و روحانیون، زمینه ارتقای سطح علمی عزیزان را در حد قابل قبولی افزایش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه گسترش علم جلوی تفرقه و هنجارشکنی در اجتماع را می‌گیرد، گفت: یکی از مکان‌های پخش علم در مریوان به زودی دوباره احیا می‌شود و مدرسه مریوان در جنب مرکز بزرگ راه‌اندازی خواهد شد.

وی به ۶ نکته‌ مهمی که امام علی(ع) برای دریافت علم ضروری دانسته‌اند اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع) می‌فرماید علم دریافت نمی‌شود و به علم نمی‌رسی مگر اینکه هوشمند باشید و استعداد خود را بکار گیرد و حرص و ولع دانستن و یادگرفتن داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: علم حرص می‌خواهد، باید آنقدر عالم باشیم که علم‌مان خریدار داشته باشد چرا که کسب مدرک خالی فایده‌ای ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه انسان در کسب علم باید در کنار هوش و تلاش باید شکیبایی داشته باشد، گفت: کسی که طالب علم است باید دنبال استاد بدود و از نفس استاد بهره‌ بگیرد.

وی تصریح کرد: علم نشستن و زانو به زانو زدن استاد و دریافت مطالب علمی و درک و بکارگیری آن است.

ضرورت بسترسازی‌های برای تقویت وحدت در جامعه

ماموستا صلاح قادری از روحانیون مریوان نیز در این همایش اظهار کرد: وحدت نیاز به مولفه‌های زیادی دارد و باید بسترسازی‌های لازم در این راستا باید فراهم شود.

وی با بیان اینکه وحدت اصل بسیار مهمی در سعادتمندی دنیا و آخرت است، گفت: موضوع وحدت در هرجامعه و زمانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

امام جمعه و مدرس شهرک هجرت مریوان افزود: امروز دشمنان دست به دست هم داده و برای یک هدف واحد ضربه زدن به اسلام و مسلمانان تلاش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دین اسلام کامل‌ترین دین الهی است و خداوند هرگز اجازه از بین رفتن آن را نمی‌دهد اما ما مسلمانان به عنوان امت پیامبر مکرم اسلام باید با اتحاد و همبستگی در مقابل هجمه‌های دشمنان که هر روز در قالبیی علیه اسلام پیاده می‌کنند ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا