خوزستان

علوم پزشکی:کم کاری در هرس کنوکارپوس عامل نفس تنگی/شهرداری اهواز:مستند علمی ارائه دهید!

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز چندی پیش گفته است در سالهای گذشته به دنبال اولین بارندگی پاییزی شاهد حملات تنفسی ناشی از گیاه کنوکارپوس و آلایندگی‌ها هستیم که تا ۲۷ هزار نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه می‌کردند.

وی تصریح کرده بود با توجه به گرده‌افشانی درختان کنوکارپوس در فصل پاییز و بروز تنگی نفس پس از بارندگی پاییزی، لازم است که گیاهان کنوکارپوس قبل از نخستین بارندگی هرس شوند چون هر سال که در هرس این درختان کم‌کاری شده با بحرانی از مراجعه بیماران روبه‌رو شده‌ایم.

واکنش شهرداری اهواز:سند ارائه کنید!

اما حالا  بابک محمدی معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در خصوص اظهارات اخیر علوم پزشکی اهواز مبنی بر عدم هرس درختان کنوکارپوس و ایجاد آلایندگی تنفسی برای شهروندان  میگوید: درخت‌هایی که به هرس نیاز داشتند تا کنون هرس شده اند و تا تاریخ پنجم آبان ماه مابقی این درختان نیز به طور کامل هرس می‌شوند.

وی تصریح کرد: تاکنون هیچ مستند و داده علمی از سوی علوم پزشکی به شهرداری اهواز مبنی بر سمی و مضر بودن کنوکارپوس ارائه نشده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز می‌گوید شهرداری به وظایف قانونی خود در خصوص هرس درختان عمل کرده، اما باز هم علوم پزشکی خواستار آن است که توپ را در زمین شهرداری بیندازد تا بار مسئولیت خود را سبک کند.

به گزارش برگزیده های ایران،در چند سال گذشته بیش از صدها هزار خوزستانی پس از نخستین بارش‌های پاییزه به مراکز درمانی خوزستان مراجعه می‌کنند و بی‌توجهی برای حل این معضل موجب شده بسیاری از اهوازی‌ها هر سال در پاییز به جای استفاده از هوای دلچسب، راهی بیمارستان‌ها شوند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا