خوزستان

عملیات اجرایی ۴۰ پروژه عمرانی شهرداری دزفول آغاز شد

عملیات اجرایی ۴۰ پروژه عمرانی شهرداری دزفول آغاز شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده ،شهردار دزفول صبح امروز دوشنبه در آیین آغاز به کار این پروژه ها که در محل پروژه کمربندی شرق برگزار شد، اظهار کرد: پروژه کمربندی شرق که امروز کلنگ زنی شد یک پروژه بین بخشی است که در ۳ فاز تعریف شده است.

محمدعتاب اهوازی افزود: در اولین فاز از این پروژه جاده شوشتر به خیابان شریعتی وصل می شود و در فازهای بعدی این پروژه با دور زدن شهر به خیابان ساحلی متصل می شود.

وی تصریح کرد: فاز اول این پروژه به طول ۲ کیلومتر در دو باند با ایجاد روشنایی و پیاده رو برای ورزش احداث خواهد شد ضمن اینکه به بیمارستان تامین اجتماعی نیز دسترسی خواهد داشت.

شهردار دزفول عنوان کرد: مبلغ اجرای زیرسازی و آماده سازی سطح بستر این پروژه حدود ۱۸ میلیارد تومان و روکش آسفالت ۳۰ میلیارد تومان است که در مجموع با تملک زمینی که انجام خواهد گرفت این طرح بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه در برخواهد داشت ضمن اینکه دوره اجرای پروژه ۶ ماهه خواهد بود.

عتاب اهوازی در ادامه احداث بلوار خیبر، زیرسازی و آسفالت معابر شهری، خرید کارخانه امولسیون ساز، رنگ آمیزی جداول و مبلمان شهری، اجرای رنگ آمیزی معابر با رنگ دو جزئی، نوسازی تابلوهای ترافیکی، مسقف نمودن کانال مدرس، مطالعات بازآفرینی شهری،بازسازی قنات باغ گودول، نقشه برداری سه بعدی کوی زیباشهر، احداث فاز دوم بوستان پرستو و احداث بوستان های گل محمدی و دانشجو را از جمله ۴۰ پروژه عمرانی شهرداری دزفول عنوان کرد که عملیات احداث آنها امروز آغاز شده و یا در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: عملیات اجرایی طرح های متعددی از قبیل بهسازی بوستان فلاحت، اجرای دیوار پیرامونی ترمینال بزرگ دزفول، دیوارکشی سایت پسماند و ارامستان شهیدآباد، هم‌سطح سازی و کفپوش گذاری خیابان های انقلاب و طالقانی، بازسازی ایستگاه های اتوبوس، احداث ۱۰ زمین چمن مصنوعی، روشنایی کوی آیت الله مدرس، اصلاح هندسی میدان رودبند و بلوارهای شهید نادری زیباشهر، بلوار سید الشهدا و بلوار امید، جمع آوری و دفع آب‌های سطحی در خیابان های کوی نوبهار و بلوار ملاصدرا، توسعه شبکه آب خام و احداث سرویس بهداشتی در حرم سبزقبا، گذر معزی و میدان شیخ انصاری نیز آغاز شده و یا در حال اجرا است.

شهردار دزفول اضافه کرد: احداث معابر و فضای سبز آرامستان باغ رحمت، بهسازی بوستان بعثت، احداث بوستان محلی بهارستان، طراحی و اجرای سربطاق ابوالعلا، رفع خطر و جداره سازی مقبره حاجی شیخ، رفع خطر اضطراری ساباط و گذر کیوان، مرمت و احیای ساباط زارعان، کتابی، جوادی و ژوبین نیز جزو ۴۰ پروژه ای هستند که عملیات اجرایی آنها آغاز شده و یا در حال اجرا است.

عتاب اهوازی توضیح داد: بخشی از این پروژه‌ها در مراحل نهایی اجرا است، بخشی امروز کلنگ زنی شده و بخشی نیز در مراحل حقوقی شروع بکار و یا تعیین پیمانکار هستند و در مجموع اعتبار این پروژه ها ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا