کردستان

عملیات ارتقای ۴ تصفیه خانه فاضلاب کردستان در حال انجام است

علیرضا تخت‌شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج، با اشاره به وجود ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب در استان اظهار کرد: از این تعداد عملیات ارتقاء کمی و کیفی ۴ تصفیه خانه در حال اجرا است.

وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهر سریش‌آباد که با هزینه ۷۰ میلیارد ریال ایجاد شده در حال حاضر با ظرفیت تصفیه ۲ هزار (متر مکعب در شبانه روز) برای جمعیت ۱۰ هزار نفر در حال فعالیت است که قرار است ظرفیت تصفیه آن پس از ارتقاء به ۴ هزار (متر مکعب در شبانه روز) و برای جمعیت ۱۸۳۰۰ نفر اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: این پروژه هم اکنون دارای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و در صورت تأمین ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز آن طرح ارتقاء تصفیه خانه تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

تخت‌شاهی تصریح کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر مریوان که با هزینه ۱۸۰ میلیارد ریال ایجاد شده در حال حاضر با ظرفیت تصفیه ۲۰ هزار (متر مکعب در شبانه روز) برای جمعیت ۱۰۵ هزار نفر در حال فعالیت است که قرار است ظرفیت تصفیه آن پس از ارتقاء به ۵۹ هزار (متر مکعب در شبانه روز) و برای جمعیت ۲۱۰ هزار نفر اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: این پروژه هم اکنون دارای ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و در صورت تأمین ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز آن طرح ارتقاء تصفیه خانه تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهر سقز که با هزینه ۱۰۰ میلیارد ریال ایجاد شده در حال حاضر با ظرفیت تصفیه ۳۴ هزار (متر مکعب در شبانه روز) برای جمعیت ۱۵۰ هزار نفر در حال فعالیت است که قرار است ظرفیت تصفیه آن پس از ارتقاء به ۵۴ هزار (متر مکعب در شبانه روز) و برای جمعیت ۲۴۰ هزار نفر اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: این پروژه هم اکنون دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و در صورت تأمین ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز آن طرح ارتقاء تصفیه خانه تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

تخت‌شاهی تصریح کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج که با هزینه ۲۷۰ میلیارد ریال ایجاد شده در حال حاضر با ظرفیت تصفیه ۹۹ هزار (متر مکعب در شبانه روز) برای جمعیت ۴۶۵ هزار نفر در حال فعالیت است که قرار است ظرفیت تصفیه آن پس از ارتقاء به ۱۵۰ هزار (متر مکعب در شبانه روز) و برای جمعیت ۷۰۰ هزار نفر اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: این پروژه هم اکنون دارای ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی است و در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز آن طرح ارتقاء تصفیه خانه تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا