فارس

عمل به سیره نبوی، راه و رمز پیروزی است

به گزارش برگزیده های ایران از ممسنی، حجت الاسلام و المسلمین حسین شاکری فر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نورآباد که در مسجد امام سجاد (علیه السلام) این شهر برگزار شد، با تبریک هفته وحدت و میلاد خجسته رسول اکرم و امام جعفر صادق علیهما السلام اظهار داشت: نامگذاری این روز اخلاق و مهرورزی زمینه ای برای پیاده کردن اخلاق نبوی و اهل بیتی در جامعه اسلامی است.

امام جمعه ممسنی با تکیه بر حدیث شریف نبوی، هدف از بعثت را به کمال رساندن اخلاق حسنه برشمرد و گفت: خوشرو و مبتسم بودن، خوش سخن بودن و دوری از دروغ، تهمت و به زبان آوردن کلام ناپسند،خوش سیرت بودن و خیرخواهی و متکی به امر به معروف و نهی از منکر بودن، از جمله ویژگی های اخلاق نیک است که جمع همه این موارد در وجود بی بدیل پیامبر اسلام(ص) به عنوان یک الگوی کامل، نهادینه شده است.

وی ایمان به پیامبر و عزیز و بزرگ برشمردن ایشان با در نظر گرفتن شاخصه ها و جلوه های ظاهری و عملی ایمان و یاری رساندن به پیامبر و فراگیری و عمل به دستورات ایشان را به عنوان ویژگی های رهروان صدیق پیامبر و ۴ راه خوشبختی بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری فر وی با اشاره به لزوم پیگیری مشکلات شهرستان، افزود: بسیاری از مشکلات قبل از سفر دولت نیز در دست پیگیری بود که امیدواریم بعد از این سفر و با پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و همراهی دولت، مشکلاتی مانند سد پارسیان، پتروشیمی، کارخانه قند و جاده های مواصلاتی شهرستان هر چه زودتر مرتفع شود.

او با اشاره به شهادت مظلومانه آیت الله حاج مصطفی خمینی در سال ۵۶ گفت: شهادت فرزند امام داغ بزرگی بر دل مبارزان بود باعث دمیده شدن روح تازه ای در نهضت شد و یکی از مهمترین انگیزه‌های تلاش و مقاومت ملت برای پیروزی انقلاب اسلامی قلمداد می شود.

یادآوری چهارم آبان ماه و سالروز فریاد الهی امام خمینی در مخالفت با لایحه استعماری کاپیتولاسیون و اشاره به تبعیت بی چون و چرای ۳۹ کشور از آمریکا در دنیای متمدن امروزی و وجود ۱۲۴ پایگاه نظامی در کشور پیشرفته ای مانند ژاپن و نجات ملت از این ذلت توسط امام خمینی (ره) از دیگر موضوعاتی بود که در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ممسنی بیان شد.

انتهای پیام/د


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا