سیستان و بلوچستان

عوامل تحقق یوم‌الله ۹ دی رمز تداوم پیروزی‌های انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زابل، آیت‌الله مصطفی محامی امروز در سفر به منطقه سیستان و در همایش بزرگداشت سالروز یوم‌الله ۹ دی‌ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، عوامل پیروزی‌های گذشته مردم را انگیزه اسلام‌خواهی مردم؛ بصیرت و شناخت درست از دشمن؛ پیوند با ولایت و ایثار و از خودگذشتگی عنوان کرد و اظهار داشت: اگر اسلام‌خواهی مردم و این که در طول انقلاب جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند، به پیروزی نمی رسیدیم.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: اگر شناخت نسبت به دوست و دشمن نبود و مردم موقعیت خود را نمی‌شناختند پا در مسیر انقلاب اسلامی نمی‌گذاشتند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان افزود: اگر پیوند مردم با ولایت و امامت نبود مردم نمی‌توانستند راه خود را انتخاب و مسیر اصلی را طی کنند در حالی که مردم ما تحت زعامت رهبری مدیر، مدبر، دشمن‌شناس و اسلام‌شناس به نام امام خمینی(ره) بودند و در ادامه انقلاب اسلامی با راهنمایی‌های او مسیر را طی کردند و بعد از ایشان در دوران رهبری آیت الله خامنه‌ای، این پیوند ادامه پیدا کرد و مسیر انقلاب اسلامی دنبال شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سیستان‌وبلوچستان با بیان این که یکی از صحنه‌های ایثارگری مردم، نهم دی ماه ۱۳۸۸ بود، عنوان داشت: دشمن ۱۰ سال برای صدمه به انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کرده بود و ایادی خارجی و داخلی به میدان آمدند اما باز هم مردم با همین چهار ویژگی درخشان، نقشه آنها را نقش بر آب کردند.

آیت‌الله محامی ادامه داد: در فتنه سال ۸۸، وقتی مردم دیدند که گروهی بر طبل قانون‌شکنی و ساختارشکنی می‌کوبند؛ به رهبری توهین می‌کنند؛ به اموال عمومی صدمه می‌زنند؛ به نیروهای نظامی حمله می‌کنند و در نهایت به آرمان‌های اسلام و موکب‌ها توهین کرده و پرچم‌های عزای امام حسین(ع) را به آتش کشیدند، به صحنه آمدند و برای عزت و استقلال کشورشان به خیابان‌ها ریختند و فتنه ۸۸ را به پایان رساندند.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان بیان داشت: در ادامه و برای سرافرازی انقلاب اسلامی باید همین نقاط قوت ایمان، بصیرت، فهم و درک مردم، پیوند مردم با ولایت و امامت، تقویت و تعمیق پیدا کند و فرهنگ ایثار و شهادت تقویت شود که نسخه شفابخش برای ماست.

این استاد درس خارج حوزه علمیه با تاکید بر عقلانیت، خواستار تلاش نهادهای متولی از جمله آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در این زمینه شد و تصریح کرد: برخی از انقلابیون ابتدای انقلاب اسلامی به دلیل و تصمیمات احساسی، به تدریج به ضدانقلاب تبدیل شدند بنابراین باید مبانی انقلابی خود را تقویت کرده و قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشیم.

این استاد تفسیر قرآن کریم با تاکید بر ارائه اطلاعات درست و اشاعه حقایق برای مردم و تبیین مسائل برای آنها، خاطرنشان کرد: علاوه بر تلاش شخصی برای کسب اطلاع، تلاش کنیم تا دیگران نیز از حقایق اطلاع پیدا کنند زیرا دشمن برای شبهه‌پراکنی و زیر سوال بردن انقلاب اسلامی در اذهان نسل جدید تلاش می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان، نکته پایانی را در خصوص مردم زابل بیان کرد و پس از ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به مردم منطقه سیستان، اظهار داشت: ولایتمداری در جای خود قرار دارد اما مطالبه‌گری هم جایگاه خود را دارد و اینگونه نیست که مقام معظم رهبری خواستار مطالبه گری نباشند و مشکلات را بیان نکنند.

وی افزود: کلید حل مشکلات منطقه سیستان، در دست خود مردم منطقه است و این منطقه از افراد شاخص علمی، فرهنگی و سیاسی برخوردار است و بودجه هم تاکنون زیاد وارد این منطقه شده است اما سؤال این جاست که چرا شرایط بهتر نشده است؟

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: مطالبه‌گری باید با آداب و اصول و متناسب با عقاید و فرهنگ عمومی مردم باشد و برخوردار از مؤلفه‌هایی از جمله کار علمی و کارشناسی؛ بیان منصفانه و بدون توهین و ارائه راهکار باشد.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: بیان فهرست بلند بالا از مشکلات،  کار را به جایی نخواهد رساند بلکه باید مشکلات خود را اولویت‌بندی کنید و هر کدام را به تدریج به نتیجه برسانیم و با وجود ظرفیت‌های فراوان در منطقه و در راس آنها منابع انسانی و نیروهای توانمند، باید کلید حل مشکلات را در میان خودمان جستجو کنیم.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا