Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
عکس | جنجال دوباره زلزله شناس هلندی در راه است؟/زلزله شدید در اکوادور در روزهای ادعایی اما بی مکان هوگربیتس! - خبرگزاری برگزیده های ایران
علمی و فناوری

عکس | جنجال دوباره زلزله شناس هلندی در راه است؟/زلزله شدید در اکوادور در روزهای ادعایی اما بی مکان هوگربیتس!

عکس | جنجال دوباره زلزله شناس هلندی در راه است؟/زلزله شدید در اکوادور در روزهای ادعایی اما بی مکان هوگربیتس!

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، این مدعی پیش بینی زلزله که موسسه ای برای همین کار و بررسی مقارنه میان سیاره ای و اثرات آن بر لایه های زمین دارد و بر همین اساس پیش بینی می کند ، پیشتر اعلام کرده بود بر اساس رصدش در یکی از سه روز ۱۶ تا ۱۹ مارچ احتمال وقوع زلزله های بزرگ بالاست و حالا موسسه اش خبر مربوط به زلزله ۶.۸ ریشتری در اکوادور را بازنشر داده است.

باید دید او که در زمان پیش بینی احتمال زلزله ، به منطقه خاصی اشاره نکرده بود باز برای این تقارن زمانی خبرساز می شود؟

هوگربیتس بر چه اساسی ادعای پیش بینی زلزله دارد؟

هوگربیتس در روزهای اخیر اعلام کرده که با بهره گیری از تجزیه وتحلیل های منظومه شمسی و نحوه قرارگیری ماه و سیارات مختلف، می تواند زلزله ها را پیش بینی کند. در ادامه تعدادی از توئیت های اخیر او را با هم ارزیابی می کنیم. او در روز دوازدهم مارس توئیت زد:« باید به صورت مداوم، ماه کامل مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد. چه موقعیت سیاره ای را در نظر بگیرید و چه نه. شما نمی توانید یک متد را با متد دیگری مقایسه کنید. ماه کامل در روز ششم فوریه، با دو پیوند سیاره ای همگرا شد. (ششم فوریه روز وقوع زلزله مرگبار ترکیه وسوریه بود). این اتفاق تصادفی نبود.

بیشتر بخوانید:

  • پاسخ کوبنده زلزله‌شناس هلندی به مخالفانش/ عکس

  • تولید برق از هوایی که نفس می‌کشیم!

توئیت بعدی او در همان روز منتشر شد:« در SSGEOS، موسسه ما، به تصادفی بودن اتفاقات اعتقادی نداریم. ما بر این باور هستیم که منظومه شمسی با یک اتم قابل مقایسه است. اما در مقیاس کیهانی؛ که به موجب آن سیارات در نقش الکترونها هستند و مثل آهنرباهای متحرکی، وقتی به موقعیت های خاصی می رسند، امواج الکترونیکی ایجاد می کنند.»

هوگربیتز کمتر از یک روز پیش، درباره موقعیت سیاره زهره و نقش آن در زلزله ترکیه توئیت زد:« سیاره زهره نقش مهمی را در زلزله روز ششم فوریه ایفا کرد. اینجا ما آماری ارائه می دهیم که بتوانید همبستگی قوی و غیرقابل انکار بین سیاره زهره و زلزله های بزرگ را مشاهده کنید.»

و ده ساعت بعد با اشاره به سابقه دیرین تجزیه و تحلیل جایگاه سیاره ها در منظومه شمسی توئیت زد:« در گذشته برخی از دانشمندان شجاع مشاهدات و تحقیقات واقعی را در این زمینه انجام دادند.» وبه توئیتی از هانا ماتر که به تحقیقات پدر ستاره شناسش که حدود ۳۰ سال پیش تئوری مشابهی را مطرح کرده بود اشاره کرد.»

هوگربیتس کمی بعد توئیت زد:« در روزهای آینده شاهد فعالیتهای لرزه ای قوی تری باشید.» و سپس نوشت:« زمان آن فرا رسیده که سیستم اعتقادی که صرفا مبتنی بر یک نظریه ۳۰۰ ساله است را کنار گذاشته و نظریه های جدید را که شامل میدان های الکترومغناطیسی سیارات نیز می شود، بپذیریم.»

Untitled.jpg

موسسه SSGEOS نیز در همان زمان، در توئیتی مشابه، با انتشار نموداری، در پیش بینی زمین لرزه های قوی در روزهای آتی نوشت:« در آخرین پیش بینی هندسه بحرانی، روز سیزدهم ذکر شده بود. این شامل هندسه عطارد و زهره است.در روزهای آینده مراقب زلزله های قوی تری باشید؛ چرا که زمین در پیوند چهارگانه با خورشید، عطارد و نپتون قرار خواهد گرفت.»

آخرین توئیت هوگربیتس در تائید این نظریه ، اشاره به زلزله سال ۱۹۹۹ ترکیه بود:« سوالات متعددی در مورد زلزله های سال ۱۹۹۹ ترکیه دریافت کردم مبنی بر اینکه آیا آن زلزله ها با آمار سیاره ناهید که منتشرکردیم مطابقت دارند یا خیر. در حقیقت هر دو زلزله بزرگ، با آمار مطابق هستند. ولی در حال حاضر هندسه سیاره ای مشابهی را نداریم.»

حالا باید منتظر ماند و دید که پیش بینی او برای وقوع زلزله قوی تر در روزهای آتی محقق می شود یا خیر و نظر دانشمندان و منجمان درباره تئوری مطرح شده توسط هوگربیتس چه خواهد بود.

عکس | زلزله شدید اکوادور را هم زلزله شناس جنجالی هلندی پیش بینی کرده بود؟

مرد هلندی یک شیاد است؟

حساب های فیس بوک این مدعی زلزله شناسی در فیس بوک بسته شده و او را متهم به انتشار اخبار خلاف واقع کرده اند. انتشار فیک نیوز که باعث ایجاد وحشت عمومی می شود اما تعداد فالوئرهایش هر روز در توییتر بیشتر و بیشتر می شود و هر روز بر پیگیری کنندگان برنامه هایش در یوتیوب افزوده می شود. آبا او و علمی که از آن سخن می گوید یک مسیر برای کسب طرفدار است؟ دکتر فریبرز ناطقی الهی استاد دانشگاه تهران و پژوهشگاه زلزله در این باره به برگزیده های ایران گفته بود:« ببینید او بر اساس متدی از اثرگذاری ستارگان و سیاره ها بر زمین سخن می گوید. تقریبا هیچ منبع علمی درباره گفته هایش وجود ندارد. ما در علم پیش بینی زلزله ، مدل سازی می کنیم و تاریخ پژوهی که مثلا هر چند وقت یک بار یک گسل دوره فعالیت دارد. ولی در مدل ادعایی اثر کیهانی ، هیچ مستند اثبات شده علمی در هیچ ژورنالی ثبت نشده است. با این وجود من اسم روش او را شبه علم نمی گذارم چون بسیاری از علوم وجود دارند که ما در ابتدا نمی شناختیم ولی بعدا اثبات شدند. به نظرم ادعاهای این فرد خیلی اتفاقی بوده است. او هم می گوید ممکن است بیاید .»

عکس | زلزله شدید اکوادور را هم زلزله شناس جنجالی هلندی پیش بینی کرده بود؟

حالا اگرچه این مرد هلندی برای زلزله های قوی مورد اشاره اش در بازه سه روزه نقطه ای را اعلام نکرده بود اما خیلی سریع به پوشش اخبار مربوط به زلزله اکوادور پرداخته و باید دید این زلزله را به عنوان سند جدید ادعای خود مطرح می کند؟

۴۱۴۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا