زنجان

غربالگریی بینایی بیش از ۲ هزار کودک ایجرودی

 رضا نوروزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار برگزیده های ایران در زنجان با اشاره به اینکه از آغاز طرح غربالگری بیش از ۲ هزار کودک غربالگری بینایی شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۶۲ کودک مشکوک بوده و به اپتومتریست ارجاع داده شدند که در مرحله دوم نیز ۱۲ کودک سالم تشخیص داده شده است و سایر کودکان نیز در حال پیگیری هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ایجرود ادامه داد: طرح غربالگری بینایی به وسیله دستگاه  بینایی سنجی و  دستگاه E چارت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌‌گذاری اجتماعی در سطح شهرستان اجرا شد.

نوروزی با اشاره به اینکه تنبلی چشم به عنوان یک ضعف بینایی یا از دست دادن بینایی در یک چشم  می‌باشد و در نتیجۀ عدم درمان در مراحل اولیه رشد اتفاق می‌افتد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ نفر از افراد کم بینا و نابینا تحت پوشش بهزیستی شهرستان هستند و از خدمات بهزیستی شامل درمان، تحصیل، ازدواج، لوازم کمک توانبخشی از قبیل  تامین عصای سفید، تلفن گویا و… بهره‌مند هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ایجرود با بیان اینکه یک معاینه بینایی همه جانبه می‌تواند وجود آمبلیوپی را تعیین کند، عنوان کرد: آمبلیوپی هر چه زودتر تشخیص داده شود، احتمال بهبود کامل بیشتر است به همین دلیل مهم است که کودک در شش ماهگی، سه سالگی و سپس به طور منظم از لحاظ بینایی معاینه شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر در شهرستان ایجرود دو مرکز مثبت زندگی فعال است، بیان کرد:  پایگاه دائمی غربالگری بینایی به صورت متمرکز در محل مرکز مثبت زندگی کد ۷۴۱۳ در طول سال آماده ارائه خدمات به کودکان ۳ تا ۶ سال است.

نوروزی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۷۹ پرونده مددجویان واحدهای اجتماعی و توانبخشی تحت پوشش بهزیستی به مراکز  مثبت زندگی واگذار شده است خاطر  نشان کرد: مددجویان برای دریافت خدمات به این مراکز مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه برای استفاده روستائیان از خدمات مراکز مثبت زندگی، استقرار و جانمایی مراکز مثبت زندگی به گونه‌ای بوده که عموم مردم روستاها در نزدیکترین و قابل دسترس‌ترین منطقه استقرار یابند، تصریح کرد: در این فرایند برای روستاهای بالای ۱۵۰ مددجو یک مرکز تاسیس شده است.

انتهای پیام/ ۷۳۰۲۱


 2021-10-30 18:09:53

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا