خوزستان

غربی‌ها کمبود جمعیتشان را با پناهندگی والدین فرزنددار جبران می‌کنند/ دولت قوانین تشویق فرزندآوری را جدی بگیرد

حجت‌الاسلام علیرضا مالکی،مدیر مدرسه علمیه بقیه الله(عج) اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز در تشریح وضعیت جمعیت ایران و همچنین خطرات و تهدیدهای کاهش جمعیت اظهار کرد: قوت پیدا کردن کشور ما منوط به افزایش جمعیت است چرا که مملکت ما در عرصه‌های مختلف نیازمند نیروهای جوان است؛ برای مثال در عرصه‌ی ورزش اگر به دنبال قهرمانی هستیم این قهرمانی توسط نیروی جوان به دست می‌آید و در تمام مقاطع و رده‌ها اعم از آسیایی و جهانی، نیروی جوان است که توانایی کسب مقام را دارا است.

وی افزود: همچنین اگر بخواهیم به صنعتمان قوت بدهیم دوام و قوام آن نیز به نیروی جوان است و در کشاورزی، نیروی جوان ما است که می‌تواند کشاورزی را فعال کند؛ حتی در مقابله با دشمن نیز نیروی جوان است که پای کار می‌آید.

استاد حوزه‌های علمیه اهواز در پاسخ به خطرات فرهنگ‌های بیگانه در حوزه فرزندآوری عنوان کرد: هر اندازه فرهنگ ما به فرهنگ غرب نزدیک شود خطر کاهش جمعیت را دچار می‌شویم؛ غربی‌ها گرفتار کمبود جمعیت و نیروی جوان هستند و چون به بن‌بست رسیده‌اند و فرهنگشان آن‌ها را به این مرحله رسانده، والدین فرزنددار را از کشور‌های دیگر به عنوان پناهنده می‌پذیرند تا کشورشان را از کاهش جمعیت نجات دهند.

وی افزود: در جواب کسانی که نگران تربیت فرزندشان هستند و این اشکال را وارد می‌کنند که اگر تعداد فرزندان هر خانواده افزایش پیدا کند تربیت دچار مشکل خواهد شد باید گفت که طبق نظر کارشناسان تربیتی برای تربیت، نوع تربیت اولین فرزند اهمیت دارد؛ والدین باید سعی و تلاششان را در راستای تربیت فرزند اول به نحو احسن داشته باشند، چرا که هنگامی که این فرزند، پاکیزه و مهذب و خوب تربیت شد باقی فرزندان نیز از فرزند ارشد الگو خواهند گرفت.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله(عج) اهواز در تشریح مزایای افزایش جمعیت بیان کرد: در صورت افزایش جمعیت، کارخانه‌های تولیدی رواج، قدرت و بازار مصرف پیدا خواهد کرد در نتیجه نیروی کار کشور بیشتر خواهد شد؛ قدرت اقتصادی کشورها به جمعیت زیاد است و بحث ازدیاد جمعیت مقوله‌ای نیست که بتوانیم در سال‌های آینده به فکرش دچار شویم بلکه انسان نسبت به جمعیت و فرزندآوری باید از بیست سال قبل برای بیست سال بعد برنامه‌ریزی کند.

این استاد حوزه در اشاره به روایات مربوط به ازدواج و فرزندآوری گفت: امام صادق (ع) می‌فرمایند شما ازدواج کنید و نگران خرج و مخارج فرزندانتان نباشید و فرمودند کسی که از ترس رزق و روزی ازدواج نکند به خداوند سو ظن برده است البته در جمهوری اسلامی، مجلس و دولت وظیفه‌ای دارند و مردم نیز وظیفه‌ای دیگر.

وی افزود: مجلس موظف است قوانینی را در جهت تشویق مردم به فرزندآوری تصویب کند که الحمدلله این قانون به تصویب شورای نگهبان نیز رسیده است و صداوسیما و رسانه‌ها نیز موظف به توضیح و شرح کامل این قوانین هستند؛ دولت نیز ضمن جدی گرفتن این قوانین باید به آن‌ها عمل کند.

مالکی عنوان کرد: مردم باید نگران کاهش جمعیت باشند و ازدواج‌ها را ساده درنظر بگیرند؛ خانواده‌ها نیز مهریه‌ها را کم کنند تا به دلیل بالا بودن مهریه شاهد به هم خوردن برخی ازدواج‌ها نباشیم؛ در کل باید گفت که خطر پیر شدن جمعیت خطری است که کارشناسان نسبت به آن اظهار نگرانی کرده‌اند و انشالله بتوانیم با جمعیت خوب و مورد قبول، ایران مقتدری را بسازیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا