اخبار روز

فاجعه در انتظار تانک‌های آبرامز در اوکراین

فاجعه در انتظار تانک‌های آبرامز در اوکراین

مجله آمریکایی نیوزویک در یادداشتی، صحبت‌های گلن ژیرونا، سرباز آمریکایی سابق را درباره تانک‌های آبرامز منتشر کرد که به مدت ۱۰ سال با آنها سر و کار داشت.

وی گفت که کار خود را با تانک‌های “آبرامز ام-۱” در سال ۱۹۹۵، زمانی که ۱۸ سال داشت، آغاز کرد و زمانی که گواهینامه رانندگی نداشت، آنها را راند.

ژیرونا با اشاره به اینکه در تمام وظایف خدمه تانک که شامل راننده، سرور، تیرانداز و فرمانده است، کار کرده است، خاطرنشان کرد: مهمترین نقش در بین خدمه شناسایی اهدافی است که توسط تیرانداز انجام می‌شود. بنابراین، تحویل تانک‌های آبرامز به خدمه غیرحرفه‌ای در اوکراین خطر بزرگی است و می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد، همانطور که در عراق و یمن اتفاق افتاد. ده‌ها تانک در یمن توسط خودروهای زرهی که کارایی و زره کمتری دارند منهدم یا آسیب دیدند. هر گونه هزینه اضافی روی تانک‌های آبرامز در صورت تحویل به خدمه غیرحرفه‌ای جواب نمی‌دهد.

واشنگتن قول داده بود که تانک‌های “آبرامز ام-۱” را به اوکراین بفرستد، اما یکی از مقامات آمریکایی گفت که درباره این تانک‌ها قرارداد بسته خواهد شد، به این معنی که به زودی تحویل داده نمی‌شوند، در حالی که سایر کشورهایی که از این نوع تانک‌ها استفاده می‌کنند برای ارسال آنها به اوکراین تحت فشار  قرار می‌گیرند.

تانک‌های آبرامز آمریکا در جنگ یمن کارایی بالایی نداشتند و ده‌ها مورد از آنها توسط نظامیان یمنی به آتش کشیده شده و خدمه آنها کشته یا اسیر شدند.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا