فارس

فارسی‌ها مدال‌های قهرمانی مسابقات دوی صحرانوردی ایران را شکار کردند

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، رقابت ۲۵۰ دونده مرد و زن ایران در مسابقات دوی صحرانوردی جایزه بزرگ پولادکف سپیدان با شناخت برترین نفرات به پایان رسید.

 امروز جمعه ۳۰ مهر ماه ارتفاعات پولادکف سپیدان صحنه رقابت پنج ساعته دونده های مطرح کوهستان ایران بود.

مسیر سخت مسابقه در کنار  حضور رکورد دار ۱۰۰ کیلومتر ایران،  نفر نخست مسابقات ارتشهای جهان و قهرمان اسکای رانینگ ایران حساسیت بالایی به این‌ رقابت‌ها داده بود.

سرانجام این ماراتن سخت ۱۴ و ۲۸ کیلومتری ،سه قهرمانی و یک نایب قهرمانی برای فارسی ها بود.

در ۱۴ کیلومتر بانوان، مقام قهرمانی را مهسا یادسار از شیراز، نایب قهرمانی را زینب نصریان از تهران و سومی را هم الهه سینکایی از البرز به خود اختصاص دادند.

در ۲۸ کیلومتر بانوان نیز فاطمه باقری پور حقیقی دومین قهرمانی فارسی ها را به ارمغان آورد. فرشته کوهگرد دیگر دونده شیرازی نیز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و مقام سومی این بخش را هم افسانه فضائلی از خراسان رضوی به دست آورد.

اما دونده باسابقه شیرازی، محمدجواد صیادی با شایستگی صاحب عنوان قهرمانی ایران در بخش ۱۴ کیلومتر مردان شد. محمد فرجی از خراسان رضوی و حسین نیرومندی از کهکیلویه و بویر احمد دوم و سوم شدند.

در ۲۸ کیلومتر مردان، قهرمانی از آن علی اکبر بذری دونده سبزواری شد. نایب قهرمانی را حمیدرضا گودرزی از خمین، مقام سوم را فرشید دودمنجیری از نوشهر و مقام چهارم مشترک را رحیم قهرمانی از البرز و میثم قنبری از کرمان تصاحب کردند.

عنوان برترین دونده با اخلاق مسابقات به رحیم قهرمانی دونده البرزی و رکورد دار ۱۰۰ کیلومتر ایران اهدا شد.

از دیگر نکات جالب این مسابقات حضور دونده ۹ ساله ای به نام طه لاچینانی از استان البرز  بود که مسیر ۱۴ کیلومتری را تا پایان دوید.

طی مراسمی با حضور روح الله نجمی، رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش وجوانان فارس و رئیس هیات دو و میدانی استان جوایز نفرات برتر به آنان اهدا گردید.

سرپرست اجرای مسابقات دو صحرانوردی اظهار نمود: به لطف خداوند دومین میزبانی مسابقات دوی صحرانوردی کشور را به خوبی به پایان بردیم.

علی فرزامی افزود: استقبال کم نظیر دوندگان سراسر ایران را در این رقابت‌ها شاهد بودیم و خوشحال هستیم که در ایام کرونا که مردم را از ورزش دور نموده است، توانستیم این میزبانی را با شعار بازگشت به زندگی و با هدف افزایش روحیه ورزشکاران ، هموطنان و هم استانی ها به انجام برسانیم.

وی گفت: همکاری رسانه های استان اداره کل ورزش و جوانان فارس و اداره ورزش وجوانان سپیدان، فدراسیون دوومیدانی، هیات دو و میدانی فارس و هیات دوومیدانی سپیدان، اداره کل میراث فرهنگی،  صنایع دستی و گردشگری فارس و کریم آواناش مدیر هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در جنوب کشور سبب شد این مسابقات به نحو شایسته ای به پایان برسد.

فرزامی بیان کرد: هدف ما از انجام این میزبانی، کمک به توسعه دو و میدانی استان بود تا دو و میدانی کاران استان با دغدغه خاطر کمتری در رقابت‌های کشوری حضور پیدا کنند.

با تداوم این دلسوزی‌ها شاهد قهرمانی ها و درخشش های ورزشکاران مان در میادین ملی و بین المللی باشیم.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا