خوزستان

فارس‌من|سازمان زیبا سازی:نصب تابلوی «اهواز شهر ملی مینای صبی» تخلف است/ برای برخورد با متخلفین دستور دادستانی گرفتیم

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز، سامانه «فارس من»  با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی  شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد

« درخواست ابطال حکم ثبت اهواز به عنوان شهر ملی میناکاری صبی » یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسید که موضوع را پیگیری کردیم.

تابلوی «اهواز شهر ملی مینای صبی» در حالی توسط دو صنف، طلا و جواهرت متعلق به صائبین در خیابان طالقانی اهواز نصب شده است که یکی از آن‌ها مدعی شد نصب تابلو با مجوز سازمان زیبا سازی شهرداری صورت گرفته و سند مجوز در دست ما است.

منصور زهرونی برای ارئه مجوز سازمان زیبا سازی معتقد بود باید مشورت کند تا مجوز را در اختیار ما بگذارد اما معتقد بود: با توجه به اینکه از دو سال گذشته اهواز شهر ملی مینای صبی ثبت شده است طبیعی است که ما تابلوهای مربوط به این ثبت را نصب کنیم.

نصب تابلوی اهواز شهر ملی مینای صبی تخلف است

اما حسن حویزاوی معاون اجرایی سازمان زیبا سازی شهرداری اهواز  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با رد این ادعا، اظهار کرد: سازمان زیبا سازی مجوز نصب تابلوی صنفی سَر در  که نشان دهنده نوع فعالیت صاحب صنف است را سازمان صادر کرد.

 

وی با بیان اینکه ما مجوزی با مضون «اهواز شهر ملی مینای صبی» صادر نکردیم و صدور این قبیل مجوزها با سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: ما نامه‌ای در اعتراض به این اصناف، مبنی چرا تابلوها را بالای پشت بام نصب کردند را نیز داریم که باید پایین آورده شود.

معاون اجرایی سازمان زیبا سازی شهرداری اهواز گفت: پس از نصب تابلوی اهواز شهر ملی مینای صبی با صاحب صنف برخورد و به وی اخطاریه دادیم اما اعتنایی نکرد که به درخواست رئیس سازمان مجبور شدیم برای پایین آوردن تابلو دستور دادستانی را بگیریم.

حویزاوی بیان کرد: صاحبان این اصناف به ما پیشنهاد کردند در برابر بالا ماندن تابلوی اهواز شهر ملی مینای صبی حاضر هستند به ما مابه‌التفاوتی را پرداخت کنند که در پاسخ گفتیم ما به شهر خیانت نمی‌کنیم.

تابلو باید به نام اهواز باشد

امیر آهن‌جان دبیر شورای نام گذاری شهرداری اهواز نیز می‌گوید: برای نصب این تابلوها مجوزی صادر نشده و صائبین اجازه کسی را نخواستند.

هوشنگ چحیلی مسؤول مجمع محلی میناکاران صبی در اهواز نیز با انتقاد از نصب تابلوی «اهواز شهر ملی مینای صبی» توسط برخی اصناف طلا و جواهرات در خیابان طالقانی، اظهار کرد: اگر بنا باشد تابلویی نصب شود باید به نام اهواز باشد نه، به نام صائیبن، بنده این موضوع را به آقای نوشادی(شهردار وقت) هم گفتم.

وی با تاکید بر اینکه مینا کاری  متعلق به شهر اهواز است و فقط مختص صائیبن نیست، افزود: کسانی که اقدام به درج تابلوها کردند قصور کردند، اینا باید روی برندهای خود و نه روی تابلوها عنوان صبی را درج کنند.

 

مسؤول مجمع محلی میناکاران را در اهواز با بیان اینکه صائبین مندایی جزو مردم اهواز هستند اما اهواز تنها متعلق و مختص به آن‌ها نیست، گفت: فرضاً برند میناکاری مختص صائبین باشد، اما قطعاً نمی‌توان تابلوهایی با مضمون اهواز شهر ملی مینای صبی نصب کنیم، اگر اینطور است صنایع برخی شهرها به اقلیت کلیمی، سنی، مسیحی‌ها و… منصوب است.

چحیلی به اشاره درج قدمت ۱۰۰ ساله روی تابلوهایی که در خیابان طالقانی نصب شده است، بیان کرد: این سوابق صحت ندارد و نباید هر کسی از راه برسد چنین ادعایی بکند.

وی عنوان کرد: صنعت میناکاری نه تنها دراهواز و استان بلکه در کل دنیا وجود دارد و و برند میناکاری اهواز در استان‌های یزد و اصفهان نیز وجود داشته است.

به گزارش برگزیده های ایران، شهر اهواز در حالی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان «شهر ملی مینای صبی» ثبت شده است که دارای صنایع دستی مختلف و متنوع بسیاری مانند گلیم بافی، حصیر بافی، منبت‌کاری، عبا بافی، بوریا بافی، میناکاری و… است که علاوه بر برخورداری از شاخص‌هایی مانند بومی بودن، قدمت زیاد، ظرفیت تولید بالا و … می‌توان اهواز را به نام آن‌ها معرفی کرد.

انتهای پیام/

 

 

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا