بوشهر

فارس‌من| خبر خوش برای کارگران پارس جنوبی/ دوره کاری نیروهای قراردادی تغییر می‌کند

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان عسلویه، اوایل سال ۹۹ بود که با ورود و شیوع ویروس کرونا در کشور، در جلسه‌ای تصمیمی در خصوص دوهفته کار و دوهفته استراحت نیروهای پیمانکاری مجتمع گاز پارس جنوبی گرفته شد که این مصوبه با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو شد و در همه ارکان به‌صورت کامل اجرا نشد که باعث گلایه برخی از نیروهای پیمانکاری شد.

خرداد سال گذشته هزاران نفر از کاربران با ثبت سوژه‌ای با عنوان «تغییر دوره کاری در منطقه ویژه عسلویه» در سامانه فارس‌من، خواستار اجرای کامل طرح ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت شدند.

در این مطالبه که خواسته بیش از ۱۴ هزار مخاطب بود، آمده به دلیل آلودگی هوا و شرایط زیست محیطی و کاری منطقه عسلویه، ضروری است کارکرد در این منطقه به یک هفته کار، یک هفته استراحت یا دوهفته کار، دوهفته استراحت تغییر پیدا کند. با روی کار آمدن دولت جدید، اواخر مهرماه امسال جلسه‌ای به میزبانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی به ریاست علی مددی، معاون منابع انسانی وزارت نفت برگزار شد که تصمیم گرفته شد نیروهای بخش پیمانکاری مجتمع گاز پارس جنوبی به‌صورت دوهفته کار و دوهفته استراحت فعالیت کنند.

اما پس از این جلسه، در نامه‌ای از سوی هادی هاشم‌زاده فرهنگ مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی مجدداً دستور بازگشت تردد کارکنان پیمانکاری به‌صورت دوهفته کار و یک هفته استراحت از ابتدای آذرماه امسال صادر می‌شود و نماینده‌های کارگری این موضوع را از مسؤولان ارشد نفت مطالبه می‌کنند.

پس از رؤیت این درخواست از سوی کارگران، معاون منابع انسانی وزارت نفت در حاشیه نامه کارگران خطاب به ولی‌الله دینی مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران دستور می‌دهد «حسب تصمیمات اتخاذ شده در جلسه رسیدگی به موضوعات و مشکلات کارکنان شاغل در منطقه ویژه پارس جنوبی مبنی بر تردد نیروهای بخش پیمانکاری مجتمع گاز پارس جنوبی به‌صورت اقماری دوهفته کار و دوهفته استراحت، موضوع پیگیری و اقدام عاجل صورت پذیرد.»

به گزارش فارس، مخاطبان این خبرگزاری با ثبت سوژه‌های متعدد حوزه کارگری در سامانه فارس من خواستار پیگیری مشکلات کارگران از طریق خبرنگاران فارس شده‌اند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا