خوزستان

فارس من|جاده مسجد سلیمان جان مسافران را می‌گیرد/پروژه ای که ۱۵ سال اجرایی نشد!

به گزارش برگزیده های ایران از مسجدسلیمان،مخاطبان با هدف پیگیری سوژه خود، کمپینی با عنوان «جاده مسجد سلیمان – اهواز همچنان جان مسافران را می‌گیرد» را در سامانه «فارس من» ثبت کردند.

علیرضا ورناصری نماینده مردم شهرستان مسجد سلیمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد:ازعمده‌ترین مواقفِ توسعه ساختارها درمسجدسلیمان،لالی،هفتکل و اندیکا،فرسودگی شدید و غیراستانداردبودن جاده‌های درون و برون شهریست،محرومیتِ فزآینده منطقه بعنوان منطقه کمتربرخوردار که با انبوه ظرفیتهایش متوازن نیست با بهسازی مواصلاتی،اتصال به راه آهن وتکمیلِ پروژه فرودگاه مسجدسلیمان قابل کاهش است.

وی افزود:دراین مورد، عملیات اجرایی پروژه‌های آسفالت جاده‌های روستایی، پروژه ترمینال فرودگاه،مسیر لالی به الیگودرز،چهارخطه کردن مسیر مسجدسلیمان به اهواز،مسیر مسجدسلیمان به اندیکا،جاده کمربندی مسجدسلیمان، بیش از ۱۱ میلیارد اعتبار جهت بهسازی راههای روستایی مسجدسلیمان،تونل تاراز و اخذ مجوز نهایی زیست محیطی جاده میانبر مسجدسلیمان-اهواز تاکنون بعنوان بخشی از پیگیری‌های است که درحال مطالعه و یا عملیاتی شده‌اند.

نماینده مردم شهرستان مسجد سلیمان گفت:از اولین مطالبات مردم شهرستان مسجد سلیمان، لالی،اندیکا و هفتکل رهایی از وضعیت لاک پشتی روند احداث جاده میانبر اهواز-مسجدسلیمان و جاده کمربندی است.

وی ادامه داد:پروژه جاده میانبُر مسجدسلیمان- اهواز بیش از ۱۵ سال بعنوان یک ضرورت و مطالبه برحقِ مردم، متاسفانه مقطعی و یا با پرداخت معوقات تامین اعتبار میشد.در مواردی نیز آنقدر با تعلل پیش میرفت که گویا پروژه در مسیر عملیاتی شدن نیست.

علیرضا ورناصری تصریح کرد:جاده میانبر به بهانه دریافت مجوز محیط زیستی ۱۵ سال متوقف بود،در حالیکه اعتبار اخذ شده از وزارت نفت برای احداث و تکمیل آن در ابتدای پروژه ۴۱ میلیارد تومان بوده است اما اکنون برای احداث یکهزار و ۸۰۰ متر تونل، ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است و بنظر کاری سخت و ناشدنی بود.

وی بیان کرد:در این خصوص و بازدیدهای میدانی و استماع نظر کارشناسان حوزه حمل ونقل،برای این امر مهم برنامه‌ای کوتاه مدت و میان مدت ترسیم و در همین راستا پیگیری مستمر از وزیر راه و شهرسازی و معاونین و مدیران کل استان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا