خوزستان

فارس من|مسکن ملی دزفول همچنان در کش و قوس آماده‌سازی زمین

به‌گزارش برگزیده های ایران از دزفول، دی‌ماه سال گذشته پس‌از تماس تعدادی از متقاضیان طرح اقدام ملی در شهرستان دزفول با خبرنگار برگزیده های ایران و ابراز گلایه‌مندی از عدم اقدام محسوس در راستای ساخت‌وساز واحدهای ساختمانی، خبرنگار فارس گزارشی با عنوان «مسکن ملی دزفول و یک دنیا دلواپسی» تهیه و منتشر کرد.

امسال نیز بعد از گذشت ۱۰ ماه از آخرین گزارش، مخاطبین در سامانه «فارس من» سوژه‌ای با عنوان «بلاتکلیفی مسکن ملی دزفول» به ثبت رساندند و خواستار پیگیری مجدد این‌موضوع شدند.

یکی از متقاضیان مسکن طرح اقدام ملی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: از مردادماه سال گذشته که اولین قسط به مبلغ ۴۰ میلیون تومان پرداخت شد، تغییر محسوسی را مشاهده نکردیم.

او می‌گوید: قرار است که در دو منطقه زیبا شهر و مهرشهر واحدها ساخته شوند و به‌عنوان مثال از ۷۶۴ واحد منطقه مهرشهر ساخت ۲۱۶ واحد آغاز شده و برای دیگر واحدها اقدامی انجام‌نشده است.

ابوذر موحد رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان دزفول در این خصوص طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس اظهار کرد زمینه مابقی واحدها در حال آماده‌سازی است. زمین‌های اختصاص‌داده‌شده دارای پستی و بلندی هستند و آماده‌سازی‌شان زمان‌بر است.

وی افزود: در سیستم ساخت‌وساز ۱۰ درصد ابتدای کار زمان بسیار زیادی صرف می‌کند و در این مرحله پیشرفت کار ازجمله اخذ پروانه و مجوز نقشه و ساخت‌وساز دیده نمی‌شود.

رییس اداره راه و شهرسازی دزفول گفت: از زمان تحویل زمین‌ها تست‌های لازم از خاک گرفته شد و اقدامات لازم برای مطلوب شدن نوع خاک صورت گرفت.

وی ادامه داد: درحال‌حاضر سه سایت ۲۱۶ واحد، ۸۰ واحد و ۱۲۸ واحد فعال هستند که هر سه سایت به‌ترتیب در مرحله پایان سقف دوم، بستن فونداسیون و کار ماشین‌آلات در زمین هستند.

ابوذر موحد تصریح کرد: دو سایت سه چهار و چهار یک، دو تپه‌ی ماهور و یک دره ۱۱ متری هستند که با توجه به هزینه ماشین‌آلات جهت تسطیح و پر کردن دره تغییراتی در نقشه‌ها ایجاد کردیم که این تغییرات در حال طی کردن اخذ مجوزات اداری هستند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا