Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
فارس من| آرزوهای قدیمی برآورده شد؛ از بازگشت نخبگان به وزارت نفت تا افزایش ظرفیت پزشکی - خبرگزاری برگزیده های ایران
بوشهر

فارس من| آرزوهای قدیمی برآورده شد؛ از بازگشت نخبگان به وزارت نفت تا افزایش ظرفیت پزشکی

به گزارش برگزیده های ایران؛ فارس من: این هفته سوژه هایی در سامانه فارس من به موفقیت رسیدند که برخی از آن ها علی‌رغم مطالبه‌های متعدد مردم از مسئولین، چندین سال بی‌نتیجه مانده بودند. 

 

گرگیج برکنار شد 

سخنان اهانت آمیز امام جمعه آزادشهر واکنش های زیادی را از سوی شیعیان و اهل سنت در پی داشت. کاربران فارس من نیز با ثبت پویشی خواستار برخورد با این بی احترامی به ائمه اطهار «علیهم السلام» شدند.در پی محکوم کردن سخنان گرگیج  و حمایت ۳۰ هزار نفری کاربران فارس من این پویش به نتیجه رسید و گرگیج عزل شد. سپس در طی حکمی از سوی آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان «مولوی نعمت‌الله مشعوف» به عنوان امام جمعه جدید اهل‌سنت آزادشهر منصوب شد.

 

تصویب رتبه بندی معلمان پس از ۱۰ سال انتظار

چندین سال است که معلمان از دولت خواستار رتبه بندی شان براساس تخصص، شایستگی‌ها و عملکردشان هستند. نظامی که براساس آن چهار رتبه مربی معلم، استادیار معلم ،دانشیار معلم و استاد معلم برای معلمان در نظر گرفته شود. پس از ثبت پویش های متعدد و حمایت چندهزار نفری، لایحه رتبه بندی معلمان در صحن علنی مجلس به تصویب رسید. گفتنی است معلمان از ۱۰سال پیش، چشم به صحن مجلس دوخته بودند تا این طرح به تصویب نمایندگان برسد. 

رئیس مجلس در این باره گفته است : برای سال ۱۴۰۱ برای اجرای رتبه‌بندی معلمان ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و از آنجایی که افزایش حقوق برای همه کارکنان طبق قانون خدمات کشوری است آن درصد و رقم به اعتبار و بودجه رتبه‌بندی معلمان اضافه می‌شود.

 

رای مثبت شورای عالی انقلاب فرهنگی به افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی 

سالانه بیش از ۶۰۰ هزار نفر در آزمون سراسری رشته تجربی با آرزوی قبولی در رشته پزشکی شرکت می‌کنند. اما کمتر از یک درصد از داوطلبین موفق به این امر می‌شوند این در حالی است که کشور با مشکل کمبود پزشک مواجه است.پویشی با عنوان « افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌ پزشکی» در سامانه فارس من کلید خورد که از سوژه های پر امضا محسوب می‌شود. 

شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی کلیات طرح افزایش دانشجویان و متخصصین حوزه‌های پزشکی را تصویب و ستاد نقشه جامع علمی کشور را موظف کرد در مدت ۱۰ روز با هماهنگی وزارت بهداشت جزئیات این طرح را بررسی و به جلسه بعدی شورا اعلام کند.

 

امکان ثبت نام متقاضیان همه شهرها در سامانه «نهضت ملی مسکن»

در طرح جهش مسکن که برای کل کشور به تصویب رسیده بود امکان ثبت نام متقاضیان بعضی از شهرها وجود نداشت. مردم با ثبت سوژه در فارس من خواستار پیگیری این مشکل از مسئولین شدند. با داغ شدن این سوژه مهلت ثبت نام در طرح ملی مسکن تمدید شد.  معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: امکان ثبت نام همه شهرها در سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن مهیا شد.

 

 نخبگان به وزارت نفت بازمی‌گردند

خرداد سال ۹۴ بیژن زنگنه وزیر نفت وقت در اقدامی شائبه‌برانگیز دستور داد استخدام دانش‌آموختگان ممتاز دانشگاه صنعت نفت در وزارت نفت لغو شود که این موضوع برخلاف وعده‌های قانونی داده شده به آنها بود.

توقف در جذب دانش‌آموختگان نخبه دانشگاه صنعت نفت باعث شد که تعدادی از آنها در کشورهای خارجی مشغول به کار شوند و تعدادی دیگر نیز تغییر رشته داده و به کل از فضای نفت خارج شدند و به مشاغل دیگر روی آورند.

تابستان سال ۹۶ دانشجویان صنعت نفت، با برپایی یکی از طولانی‌ترین تجمعات اعتراضی مقابل مجلس، موجب شدند پای زنگنه به خانه ملت باز شود، اما باز هم وزیر نفت به بهانه نیاز نداشتن به نیروی متخصص جدید در این وزارتخانه حق مسلم این دانش‌آموختگان ممتاز را زیرپا گذاشت.

پای این اعتراض ها به سامانه فارس من نیز باز شد و دانش آموختگان با ثبت پویش چند هزار نفری خواستار جذب نخبگان در وزارت نفت شدند. 

با روی کار آمدن دولت سیزدهم جلساتی با شورای مدیران منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد سرانجام وزیر نفت در توئیتی عنوان کرد که فرآیند مصاحبه و جذب این فارغ‌التحصیلان آغاز شده است. امید است که وزارت نفت دولت سیزدهم برخلاف گذشته به جای فراری دادن نخبگان از کشور، از آنها جهت رشد و شکوفایی صنعت نفت ایران حمایت و استفاده کند.

 

شیرینی امتحانات غیرحضوری درکام دانشجویان پیام نور 

بیش از ۲۵ هزار نفر از مخاطبان «فارس من» خواستار عدم برگزاری حضوری آزمون‌های پایان ترم دانشگاه‌های کشور شده بودند. آنان دلایل مختلفی برای خواسته خود داشتند؛ از سویه جدید کرونا گرفته تا مطلوب نبودن کیفیت آموزش در ترم جاری. اما مسئولان دانشگاها آنلاین شدن امتحانات را منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا دانستند.  

خبرنگار فارس‌من پای صحبت معترضان نشست. دانشجویان تصمیم یکباره وزارت علوم را شوک‌آور خواندند که چطور می شود در شرایط شیوع کرونا و نبود امکانات مناسب در دانشگاه‌ها در امتحانات حضوری شرکت کنیم.این ماجرا ادامه داشت تا اینکه برگزار شدن آزمون‌های پایان ترم به دانشگاه‌ها واگذار شد اما این تصمیم هم اعتراضاتی را در برداشت، چرا که نگران بودند که تعدادی از دانشگاه‌ها به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند. اما وزیر علوم می‌گفت: امکانات دانشگاه‌ها با هم یکسان نیست، پس نمی‌توانیم یک نسخه برای همه دانشگاه‌ها بپیچیم. 

در آخرین ایستگاه تا امروز، دانشگاه  پیام نور  اعلام کرده که تمام آزمون‌های پایان ترم جاری در مقاطع مختلف تحصیلی غیرحضوری برگزار می‌شود.

 

تعطیلی ادارات بوشهر در روزهای پنجشنبه

مخاطبان  فارس من با سوژه‌ای را با عنوان «تقاضای تعطیلی ادارات بوشهر در روزهای پنج‌شنبه» ثبت کردند و خواستار پیگیری این موضوع شدند. آنها می گویند: «با توجه به اینکه در ۱۰ سال گذشته در بوشهر تعطیلی روزهای پنج شنبه ربطی به بخشنامه‌های دولت نداشته و تابع آب و هوا و گرمای هوای استان است. از طرفی عده زیادی از کارمندان  از نقاط دور به مرکز شهر می‌آیند خواستار تعطیلی مجدد در روز پنج شنبه می‌باشیم.»

در پی حمایت کاربران از این سوژه استاندار بوشهر از تعطیلی ادارات و سازمان‌ها در روزهای پنجشنبه هر هفته ویژه کارکنان دستگاه‌های دولتی استان بوشهر خبر داد و گفت: این تعطیلی شامل معاونان استاندار و مدیران استانی و شهرستانی نمی‌شود.

شما هم می‌توانید مشکلات و دغدغه های خود را در سامانه فارس من ثبت کنید تا در اولین فرصت خبرنگاران مطالبه شما را از مسئولان پیگیری کنند. 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا