خوزستان

فارس من| آیت‌الله کعبی: هویت‌سازی جعلی برای اهواز خیانت است

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز، سامانه «فارس من»  با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی  شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

« درخواست ابطال حکم ثبت اهواز به عنوان شهر ملی میناکاری صبی » یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسید که موضوع را پیگیری کردیم. گزارش فارس را در این خصوص (اینجا) بخوانید.

آیت الله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این خصوص، اظهار کرد: هویت ایران اسلامی ریشه در اسلام ناب محمدی بر پایه مکتب اهل بیت و توحید و عدالت و کرامت انسان است؛ برپایی نظام جمهوری اسلامی نیز در زمینه بازیابی هویت اسلامی موثر بود به گونه ای که امروز دفاع مقدس قطعه‌ای از هویت ایران اسلامی را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه خوزستان دروازه تشیع و کربلای ایران است، عنوان کرد: اهواز از لحاظ هویتی به عنوان قلب تپنده ایران اسلامی تاریخ دیرینه شیعی دارد به گونه ای که تشیع در ایران از قرن دوم و سوم هجری به تصریح مقام معظم رهبری وامدار خوزستان است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: شیعیان اصیل خوزستانی به قم و شهر ری هجرت کردند و بسترساز انتقال تشیع به این شهرها و سپس سایر مناطق شدند.

وی ضمن محکومیت شدید هرگونه هویت سازی مجعول در مقابل هویت اسلامی و شیعی، گفت: عده‌ای در قالب باستان‌گرایی به دنبال هویت‌های جعلی و تهاجم فرهنگی هستند که قطعا با این جریان باید برخورد شود؛ نمادهای هویت ساز ایرانی برمدار اسلام و استعمارستیزی باید گرامی داشته شود که از جمله آن دفاع مقدس و جهاد عشایر عرب در مبارزه با استعمار انگلیس است.

آیت الله کعبی عنوان کرد: اقلیت‌های دینی از جمله اقلیت صابئی برای ما محترم هستند و حقوق آنها باید در چارچوب قانون اساسی محترم شمرده شود.

وی بیان کرد: اینکه با عنوان میناکاری صبی هویت سازی ملی و بین المللی برای اهواز شود و هویت اصیل مردم منطقه تحریف شود، خیانت و جنایت فرهنگی است و نسبت به آن بی تفاوت نخواهیم بود.

نماینده خوزستان در خبرگان رهبری در پایان خطاب به مسوولان مربوطه از جمله وزارت میراث فرهنگی، گفت: باید ضمن برخورد شدید قضایی  با افراد و موسساتی که پشت پرده این کار هستند، مجوزهای آن‌ها نیز باطل شود.

انتهای پیام/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا