فارس

فارس من| امتحانات حضوری، تصمیمی که مخالفان زیادی دارد!

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، در سامانه فارس من، توسط ۲۴۰ دانش آموز از ناحیه سه شیراز، کمپینی راه اندازی و حمایت شده است با این عنوان که: “امتحانات دانش آموزان مجازی شود”

و در توضیحات هم نوشته شده: با توجه به خطرات ناشی از ویروس جدید، بسیاری از مدارس ناحیه های ۱ و ۲ شیراز امتحانات دانشگاه آموزان را مجازی کرده‌اند، اما ناحیه ۳ تاکید بر امتحانات حضوری دارد، مگر دانش آموزان ناحیه ۳ بیمار نمی شوند؟

خبرنگار فارس برای پیگیری این کمپین، با رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش فارس، گفتگو کرد.

امیر شیرازی نژاد تاکید کرد: طبق تصمیم گرفته شده، قرار بر این بوده که در پایه‌های تحصیلی از هفتم تا دوازدهم، امتحانات نوبت اول دانش آموزان در دی ماه ۱۴۰۰ به صورت حضوری، در همه مدراس نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان فارس برگزار شود.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش فارس، تصریح کرد: امتحانات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایه‌های متفاوت به صورت حضوری انجام می شود و در نوبت اول امسال دانش آموزان، امتحان مجازی نداریم.

وی ادامه داد: با توجه به شناسایی سویه «اومیکرون» در کشور تاکنون برنامه‌ای برای لغو برگزاری حضوری امتحانات نهایی دانش‌آموزان در مدارس به آموزش و پرورش استان فارس ابلاغ نشده است.

شیرازی نژاد در مورد مدارسی از نواحی یک و دو که امتحانات را له صورت مجازی برگزار کرده و می‌کنند، گفت: این مدارس تخلف کرده اند و ما به جد، در مورد آنها تصمیم گیری خواهیم کرد.

خبرنگار فارس در ادامه با محمد کماندار، رییس آموزش و پرورش ناحیه ۳شیراز، نیز به گفتگو نشست.
واکنش کماندار به درخواست دانش آموزان ناحیه سه این بود که، توضیحاتی را به شرح زیر بیان نمود: در آذر ماه از طرف اداره کل آموزش و پرورش فارس به نواحی ابلاغ شد که باید امتحانات نوبت اول دانش آموزان متوسطه اول و دوم به صورت حضوری برگزار شود.

دانش آموزان، هنگام‌ امتحانات نهایی نوبت دوم و کنکور متوجه می شوند که امتحانات حضوری به نفع آنها بوده است

کماندار ادامه داد: البته بررسی این موضوع که در نواحی دیگر مدارسی هستند که همه آزمون‌ها را به صورت مجازی برگزار کرده اند، با مقامات بالا دستی است اما، با توجه اینکه سلامتی دانش آموزان و معلمان در درجه اول اهمیت قرار دارد، ما به مدارس ناحیه سه اعلام کردیم که با توجه به نظرخواهی از دبیران مربوطه و تصمیم شورای مدرسه، تعدادی از دروس چالش برانگیزتر برای دانش آموزان، به صورت حضوری و مابقی امتحانات به صورت مجازی برگزار شود.

وی در ادامه گفت: در طول زمان برگزاری امتحانات، برای اطمینان از رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و اصول ارزشیابی، از همه مدارس ناحیه، به تناوب بازدید به عمل می‌آید، زیرا اطمینان از حفظ سلامتی فرزندان ما در مدارس، حرف اول را میزند.

رییس آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز، همچنین به دانش آموزان اطمینان داد که اضطراب امتحان حضوری را نداشته باشند و تصریح کرد که هنگام‌ امتحانات نهایی نوبت دوم و کنکور متوجه می شوند که امتحانات حضوری به نفع آنها بوده است.

انتهای پیام / ف


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا