خوزستان

فارس من| جای خالی روز اهواز در تقویم ملی+ فیلم

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز، مخاطبان فارس کمپینی با عنوان «۱۵ آذر به عنوان روز اهواز ثبت شود» در سامانه «فارس من» ثبت کرده‌اند.

متن کمپین به شرح زیر است:

همانگونه که مستحضرید، شهر اهواز از دیرباز تا کنون مهد تمدن شیعی و گهواره مجاهدان راه حق بوده است. در عصر اخیر، اهواز همواره در مبارزات انقلابی در صف اول ایستاده است که موارد مذکور فقط بخشی از آن‌هاست. جهاد عشایر علیه انگلیس خبیث به فرمان مرجعیت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که در فقره آخر این شهر را به عنوان پایتخت دفاع مقدس لقب داده اند. اهواز، شهری است که همواره در کشاکش رنج‌ها و بحران‌ها، مجاهدانه و بی‌منت هست و نیستش را در راه اعتلای اسلام و ایران عزیز فداکرده است همانگونه امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند: خوزستان دِین خود را به اسلام ادا کرده است. و کیست که شهادت ندهد، اهواز پاره تن خوزستان مرکز این ادای دین بوده است؟

لذا از شما به عنوان نمایندگان محترم مردم شریف و مجاهد جای جای ایران که اهواز عزیز را به سبب مقاومت و مجاهدت‌هایش همچون شهر خود دوست می‌دارید، تقاضامندیم روز پانزدهم آذر ماه را به عنوان روز اهواز نامگذاری نمایید تا از زحمات مردم رنجدیده اما مجاهد اهواز تقدیری شده باشد.

و اما چرا پانزدهم آذر؟ پانزدهم آذر شصت و پنج، روزی است که نه تنها از صفحه تاریخ دفاع مقدس بلکه از صفحه تاریخ بشریت پاک نخواهد شد. روزی که پنجاه و دو نقطه شهر اهواز از سوی سی و هشت هواپیمای بعثی مورد بمباران قرار گرفت. در آن روز چه خانه‌ها که ویران شد و چه شهدا که بر تارک پرافتخار مقاومت مردم اهواز افزوده شد. چیزی نزدیک به دویست سرو ایستاده‌ای که به جای مهاجرت از شهر جنگی، مقاومت را انتخاب نموده و سدی در مقابل دشمن بعثی قرار دادند تا توانایی دست درازی به خاک شریف و پرعزت ایران عزیز را نداشته باشد.

از این رو مفتخریم تا درخواست ثبت این روز پرافتخار را به عنوان «روز اهواز» از شما نمایندگان انقلابی داشته باشیم. پیشاپیش از زحماتتان بابت حصول این امر مهم متشکریم.

 

 

برای حمایت از این کمپین، «اینجا کلیک کنید».

 

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا