تهران

فارس من| ضرورت شهرستان شدن شهر پرند در تقسیمات کشوری/ معاون استانداری تهران: بخش شدن شهر پرند را پیگیری می‌کنم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برگزیده های ایران از پرند، شهروندان پرند با ثبت سوژه‌ای با عنوان «ضرورت شهرستان شدن شهر پرند در تقسیمات کشوری» با بیش از ۳۰۰ حامی در برگزیده های ایران من خواستار شهرستان شدن پرند را دارند. 

در متن این درخواست آمده است:« نظر به شرایط شهر پرند و ضرورت توسعه امکانات متناسب با رشد جمعیت این شهر که در سال‌های اخیر نسبت به آخرین سرشماری، بسیار افزایش یافته و همچنان درحال رشد است و در نتیجه به‌علت عدم توسعه امکانات کافی، مشکلات متعددی برای معیشت اهالی شهر ایجاد و انباشته شده است و با در نظر داشتن اینکه بسیاری از اهالی شهر، از اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده‌اند.

لذا با توجه به اینکه بهبود تصمیم‌گیری و سرمایه‌گذاری و ارتقای هماهنگی اجرایی برای تسریع در رفع مشکلات، نیازمند ایجاد فرمانداری و استقلال اداری و اقتصادی این شهر است،‌ بدین‌ وسیله خواهشمند است برای اینکه هرچه سریعتر، این شهر به‌عنوان شهرستان پرند در تقسیمات کشوری لحاظ شود، کلیه اقدامات مورد نیاز در اولویت دستور کار مسئولان محترم قرار گیرد».

معاون سیاسی استانداری تهران: بخش شدن شهر پرند را پیگیری می‌کنم

در این باره سید عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه هفته گذشته شهر پرند پیرامون مسائل و مشکلات شهر و همچنین استقرار فرمانداری و بخشداری در شهر پرند اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده رشد جمعیتی شهر پرند تقریبا ۱۰ برابر رشد جمعیتی دیگر شهرهای کشور است و  جمعیت این شهر نسبت به سال ۹۵ تقریبا دو الی سه برابر شده است. پیرو این مساله باید ارتقاء ساختار سیاسی و اداری در شهر پرند انجام شود.

 وی گفت: مطالبه اول مردم پرند بخشداری بوده اما امروز صحبت از فرمانداری است، قبلاً تقاضا و مکاتباتی در راستای بخش شدن شهر پرند انجام شده که به صورت مستقل از بخشداری مرکزی فعالیت داشته باشد که نامه‌نگاری از طریق این معاونت نیز انجام شده است. اما مطالبه امروز مردم شهر پرند استقرار فرمانداری است که همانگونه که مستحضرید بخش و شهرستان شدن شهر پرند نیازمند کارشناسی دقیقی است که شهر پرند تنها مولفه جمعیتی آن را دارا می‌باشد که ظرفیت شهرستان شدن هنوز برای پرند وجود ندارد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران تاکید کرد: بخش شدن شهر پرند جزو اولویت‌های بنده است که قطعا پیگیری می‌کنم.

جوهری ادامه داد: دلیل اصلی عدم استقرار فرمانداری در این شهر به خاطر عدم وجود روستا در اطراف پرند است، همچنین جهت استقرار فرمانداری، ابتدا باید پرند صاحب بخشداری شود و پس از استقرار بخشداری، زمینه شهرستان شدن پرند نیز دنبال شود.

وی در پایان قول استقرار بخشداری را در کوتاه مدت داد و گفت: شهر پرند ظرفیت شهرستان شدن را دارا می‌باشد و شایسته این استقلال سیاسی و اداری است که مستلزم کارشناسی دقیق و زمان بیشتری است که بتوانیم موانع را رفع کنیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا