مازندران

فارس من | محمدی: آموزش افرادی به عنوان آمران به معروف در سواحل/ باید بتوانیم ظرفیت‌های مردمی را پای کار بیاوریم

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای  با عنوان «مشکل هنجارشکنان حجاب در سواحل را حل کنید» خواستار پیگیری این سوژه شدند.

مهرداد محمدی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، با تشکر از برگزیده های ایران به‌واسطه راه‌اندازی سامانه فارس من و پیگیری مطالبات مردمی در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: بررسی و پیگیری مسائل و مطالبات مردمی که اثرات خیلی خوبی به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه درخواست برخورد با هنجارشکنی در سواحل، یک هزار و ۵۶۸ نفر این مهم را تایید کردند  که نشان‌دهنده اهمیت بوده و باید رسیدگی شود،افزود: بررسی آسیب‌شناسانه در ارتباط با مشکلات در سواحل و تفرجگاه‌ها توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار قرار گرفته تا تصمیم درستی در این زمینه گرفته شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران اضافه کرد: در این زمینه با توجه به اینکه در فصل بهار و تابستان بیشترین حجم مسافر و گردشگر را در استان مازندران داریم حل این مشکل نیازمند عزم جدی برای حل مشکلات مربوط به سامان‌دهی سواحل است که این مهم را با همکاری استانداری مازندران دنبال می‌کنیم.

محمدی با بیان اینکه جلسات ساماندهی سواحل به‌صورت منظم در معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران درحال انجام است تا نقش ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر را در این زمینه پررنگ کنیم.

وی یادآور شد:  ۲۵ آبان ماه سال گذشته نشستی با ائمه جمعه، دادستان‌ها، فرمانداران و نیروی انتظامی شهرهای ساحلی باحضور آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و رئیس کل داگستری استان، بسیج و سپاه برگزار شده که دراین نشست پس از تبادل نظر، به لحاظ حا‌کمیتی ۱۳ مصوبه مهم در زمینه امور مربوط به ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌ها را در دستور کار داشتیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران بیان کرد: با توجه به اینکه طرح‌های سامان‌دهی در محدوده تابستان اتفاق می‌افتد ولی در  مازندران در همه فصول شاهد حضور مسافران هستیم نیازمند این است طرح‌ دائمی باشد و دستگاه‌های متولی به‌صورت دائمی حضور داشته باشند.

این مسؤول تصریح کرد: وقتی مسائل و مشکلات در این زمینه را آسیب‌شناسی کردیم مشاهده کردیم همه دستگاه‌ها پای کار نمی‌آیند  و عملا در میدان نیروی انتظامی و آمران امر به معروف و نهی از منکر را می‌بینیم و نقش برخی از دستگاه‌ها را کمرنگ می‌بینیم که لازم است حضور پررنگی داشته باشند.

محمدی ادامه داد: شاهد همکاری کمرنگ برخی از دستگاه‌ها هستیم که دلیل را کمبود نیرو و امکانات عنوان می‌کنند که لازم است در این زمینه بحث نظارت پررنگ‌تر شود.

وی با تاکید بر ضرورت پیوست فرهنگی برای مجریان طرح‌های دریا، خاطرنشان کرد:  یکی از مسائلی که پیگیری کردیم این بوده افرادی که اجرای طرح‌های دریا را برعهده می‌گیرند باید خلأهای فرهنگی را پر کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران با اشاره به کمرنگ بودن طرح دریای امسال با توجه به شرایط کرونایی، اظهار کرد: تاکید ما در این زمینه افزایش نظارت‌ها بوده است.

محمدی تصریح کرد: یکی از مواردی که رصد کردیم و به آن رسیدیم، برخورد جدی با عوامل پشت پرده بوده، به این دلیل که خیلی از این مجموعه‌ها افراد سازماندهی شده بودند که با شکل و قیافه نامتعارف وارد سواحل شده تا هنجارشکنی در سواحل را عادی‌سازی کنند که نیازمند این است دستگاه‌های امنیتی و نظارتی این موارد را شناسایی و با آن برخورد کنند.

وی با بیان اینکه البته اتفاقات و اقداماتی هم در سواحل انجام شده ولی کافی نیست، اظهار کرد:  در فصل سرما شاهد حضور افرادی با ظاهری نامناسب در سواحل استان هستیم که لازم است اقدامات در روزهای غیرپیک هم دنبال شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران بیان کرد: از مجموعه صدا و سیما و دستگاه‌های فرهنگی انتظار داریم در زمینه تولید محتواهای فرهنگی به‌عنوان مطالبه به‌حق مردم ورود پیدا کنند؛ همانگونه که برگزیده های ایران به‌عنوان رسانه مروم توانسته به‌خوبی در این زمینه ایفای نقش کند به همین دلیل از سایر رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما انتظار داریم در این مسیر نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.

محمدی به فعالیت و اجرای خوب گروه‌های احیاگر تفریحات سالم در تفرجگاه‌ها و سواحل مازندران اشاره کرد و افزود: این افراد در زمان پیک که شاهد حضور مسافران در تفرجگاه‌ها و سواحل استان هستیم اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار دارند.

وی ادامه داد: در کنار فعالیت این افراد، گرو‌های با عنوان احیاگران فرهنگی نیز در طول سال در استان فعالیت دارند که فقط کارشان تذکر لسانی است البته باتوجه به ابعاد گسترده نیاز است تعداد تشکل‌ها بیشتر شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم در دستور کار این ستاد بحث آموزش است که چگونه افراد دغدغه‌مند در حوز‌ه‌های مختلف فرهنگی بتوانند به‌عنوان آمر امربه معروف  مجوز دریافت کرده و در زمینه همه موضوعات تخصصی از جمله مسائل بدحجابی سواحل و تفرجگاه‌ها ورود پیدا کنند و این مهم نیز در حال انجام است.

محمدی اضافه کرد: افراد دغدغه‌مند می‌توانند با ورود در میدان مطالبه‌گری، عرصه‌های تخصصی را انتخاب کرده و برنامه ارائه دهند و به‌عنوان احیاگر به وظیفه دینی و شرعی خود بپردازند و این مهم نیز از جمله کارهایی است در ستاد دنبال می‌شود تا بتوانیم ظرفیت‌های مردمی را پای کار بیاوریم تا شاهد کاهش آسیب‌ها باشیم.

وی یادآور شد: موضوع دیگر اینکه سازمان‌هایی مثل صنعت،معدن و تجارت، شبکه بهداشت و گردشگری و که مجموعه‌هایی که در این زمینه ارائه خدمات می‌کنند موظف هستند به افرادی که شئون را رعایت نمی‌کنند خدمات ارائه ندهند؛ به این دلیل که مردم اعتقاد دارند این افراد اگر خدمات دریافت نکنند بازدارندگی ایجاد می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران افزود: موضوع دیگر اینکه در مسیرهای راه‌های دسترسی به سواحل باید کنترل‌های لازم صورت گرفته و به هنجارشکنان تذکر داده شود که با هر نوع هنجارشکنی، سگ‌گردانی، رقص و پای کوبی و سایر نیاز است در مبادی ورودی از سوی مسؤولان کنترل لازم صورت گیرد که این موضوع نیز در کاهش آسیب‌ها اثرگذار خواهد بود.

محمدی به مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهرک‌های ساحلی اشاره کرد و افزود: در گذشته افرادی از این شهرک‌ها استفاده می‌کردند ولی با ورود دادستانی و نیروی انتظامی با این افراد برخورد شده و به آنان اعلام شده که دریا ملک خصوصی نیست بلکه متعلق به همه است،امسال با توجه به حضور میدانی مشاهده کردیم تذکرات اثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه لازم است مردم هم در صورت مشاهده هرگونه مسائل اجتماعی و اخلاقی موارد را به ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرهای استان اطلاع‌رسانی کنند، افزود: مقرر شد در این زمینه سامانه‌ای طراحی شود که با اعلام سامانه و اطلاع‌‌رسانی مردم شاهد رفع مشکلات باشیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات موثرتر و پیگیرانه‌تر، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم بی‌بندوباری در جامعه ترویج شود و ازطریق موازین قانونی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا