مازندران

فارس من| پیگیری قانونی کارگاه‌ ماسه‌ در سادات‌شهر ازسوی دادستان

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «کارگاه‌های ماسه‌ای که در ساداتشهر رامسر جان انسان‌ها را تهدید می‌کند» خواستار پیگیری این سوژه شدند.

روح‌الله اسماعیلی معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با توجه بررسی به عمل آمده از اداره تابعه موضوع اشاره شده مربوط به دپوی ماده معدنی بوده که فردی در ملک شخصی خود نسبت به دپوی آن اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه با توجه به قرارگیری در محدوده شهری قطعا با ضوابط و مقررات زیست محیطی انطباق ندارد، افزود: البته این موضوع از طریق پیگیری اداره تابعه در شهرستان رامسر از دادستانی شهرستان در دست پیگیری است.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر اینکه نکته مهم این بوده که سازمان محیط زیست متولی نظارت بر تغییر تخریب در بستر رودخانه‌ها است، خاطر نشان کرد: هرگونه برداشت ماده معدنی از رودخانه‌ها ممنوع است، مگر با اعلام ضرورت از سوی سازمان مدیریت بحران و شرکت آب منطقه‌ای برای زمانی که برداشت نکردن مصالح معدنی تهدیدی برای زمین‌های اطراف و یا مراکز مسکونی پیرامون باشد.

اسماعیلی در پایان گفت: در سال ۱۳۹۳  شورای حفظ حقوق بیت‌المال برداشت ماده معدنی رودخانه‌ای را مگر در زمان ضرورت  ممنوع اعلام کرده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا