خوزستان

فارس من| گازرسانی به مجتمع بندری امام خمینی(ره) به مراحل نهایی نزدیک می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از بندر امام خمینی(ره)، سامانه «فارس من» هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی  شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

« تسریع در گازرسانی به مجتمع بندری امام خمینی (ره) » یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه به ثبت رسید که موضوع را پیگیری کردیم.

در این مطالبه مخاطبان گفته‌اند: بزرگترین بندر کشور، گازرسانی نشده است. شرکت‌هایی که در بندر امام خمینی(ره) در حال فعالیت هستند از بویلرهای بخار یا روغن داغ برای گرم کردن محصول یا تجهیزات خود استفاده می‌کنند و با توجه به نبود گاز در بندر باعث شده است که از سوخت گازوئیل جهت مشعل‌های صنعتی استفاده شود که این مورد موجب هزینه‌های بیشتر و همچنین آلودگی بالاتر نسبت به گاز می‌باشد.

این در حالی است که لوله‌کشی گاز در نزدیک بندر موجود است لذا گازکشی به بندر امام خمینی(ره) یکی از کارهای زیربنایی در توسعه کشور خواهد بود.

احداث شبکه گازرسانی به مجتمع بندری امام خمینی(ره) به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: عملیات گازرسانی پس از احداث ایستگاه‌های TBS اول و دوم و ساخت تجهیزات مربوطه از جمله لوله‌های فولادی به متراژ هفت هزار متر و همچنین ایجاد جاده سرویس برای عملیات لوله‌گذاری به مراحل پایانی رسیده و به زودی شاهد بهره‌گیری از این سوخت برای مصارف مختلف از جمله گرمایش خواهیم بود.

وی افزود: در پروژه شبکه گازرسانی به مجتمع بندری امام خمینی(ره) با اعتباری نزدیک به ۷۶۵ میلیارد ریال ۲۷ هزار متر مکعب گاز طبیعی از طریق دو مسیر و با برخورداری از دو ایستگاه تقلیل فشار به تمام نقاط منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) انتقال داده می‌شود.

دریس در پایان بیان کرد: عملیاتی شدن پروژه گازرسانی به این بندر بزرگ تجاری علاوه بر رفع درخواست متقاضیان به سوخت ارزان و در نتیجه کاهش هزینه تمام شده‌ کالا و خدمات، موجب تغییر سوخت مصرفی تعدادی از کارخانجات و صنایع از سوخت مازوت به گاز طبیعی، تأمین سوخت نیروگاه و در نتیجه توسعه روز افزون شرکت‌های فعال در این مجتمع بندری می‌شود.

به گزارش فارس، بندر امام خمینی(ره) با ۱۱ هزار هکتار مساحت و برخورداری از ۴۰ پست اسکله بزرگترین بندر تجاری کشور محسوب می‌شود که سهم ۷۰ درصدی را در تامین کالای اساسی برعهده دارد؛ از بندر امام خمینی(ره) به عنوان نخستین شهر لجستیک غلات کشور نیز یاد می‌شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا