خوزستان

فارس من| ۱۵ آذر به عنوان روز ملی اهواز ثبت شود/ چرا پایتخت دفاع مقدس روزی در تقویم ندارد؟

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز، در روزهای گذشته مخاطبین کمپینی با عنوان «۱۵ آذر به عنوان روز اهواز ثبت شود» در سامانه «فارس من» ثبت کردند.

محمد علی‌بخشی پور سردبیر این سوژه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: اهواز به‌عنوان یک شهر فرهنگی از صدر اسلام منشا یکسری تحولات بوده و یکی از نزدیک‌ترین شهرها به قلمرو حکومت اسلامی محسوب می‌شد که همین مسئله باعث گردید تا اهواز به محل زندگی بسیاری از بزرگان تبدیل شود.

وی افزود: متأسفانه بعد از قرن پنجم که براثر زلزله اهواز خالی‌ از سکنه شد، روند توجه به اهواز متوقف گردید و در زمان حکومت ناصرالدین‌شاه اهواز با نام ناصریه مجدداً بر زبان‌ها افتاد و حول محور رود کارون این شهر شکل گرفت.

سردبیر سوژه فارس من گفت: حتی یک‌سال قبل از کودتای مرداد ۳۲، در اهواز مبارزانی که ضد رژیم وقت  فعالیت می‌کردند و اعتراض خیابانی کردند مورد ضرب‌وشتم رژیم و بیگانگان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بعد از وقایع و حماسه‌های مختلف در اهواز به‌ویژه در دوران دفاع مقدس متأسفانه این شهر کم دیده شد و اینک انتظار داریم اهوازی که با حجم عظیمی از مجاهدت‌ها و رشادت‌های مردم در برابر حوادث مختلف ایستادگی کرد، دیده شود.

محمد علی‌بخشی پور با بیان اینکه، این شهر با تمام وسعت و ظرفیت‌هایش دچار محرومیت‌های فراوانی است و این محرومیت صرفاً در حوزه اقتصادی نیست، تصریح کرد: حتی مردم سایر شهرها و استان‌ها در یک روز مشخص که بنام آن شهر است در محضر مقام‌معظم رهبری حاضر می‌شوند اما اهواز به‌عنوان پایتخت دفاع مقدس کشور از این امتیاز نیز برخوردار نیست.

وی بیان کرد: مقام‌معظم رهبری نیز زمانی‌که می‌خواهند از خاطرات دفاع مقدس و حتی خاطرات زنان رختشور و پشتیبانی‌های جنگ نقل کنند از خاطرات اهواز به‌عنوان مهم‌ترین پشتیبان جنگ می‌گویند.

علی‌بخشی پور عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد ۱۵ آذر که با بمباران ۵۲ منطقه اهواز، شهدا و مجروحان زیادی تقدیم اسلام و انقلاب شد، زمان مناسبی است تا روز اهواز نام گیرد.

وی اذعان کرد: این روز می‌تواند به‌عنوان نمادی از مقاومت و حماسه اهواز با دستان خالی مردمانش در تقویم ملی ثبت شود.

علی‌بخشی پور عنوان کرد: نه‌تنها اهوازی‌ها بلکه تمام مردم کشور وطن دومشان اهواز است؛ حاج‌قاسم زمانی‌که به اهواز آمده بود می‌گفت این‌جا وطن دوم من است همچنین بسیاری از سرداران از کوچه کوچه‌های اهواز روایت و خاطره دارند چراکه در این کوچه‌ها قد کشیدند.

در صورت تمایل  از این پویش حمایت کنید (۱۵ آذر به عنوان روز اهواز ثبت شود)

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا