فارس

فرهنگسراها؛ زیرساختی ضروری که در شیراز بی‌استفاده مانده‌اند!

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، یکی از مشکلات حوزه فرهنگی، کمبود زیرساخت است اما نکته عجیب اینکه زیرساخت لازم در این زمینه، در شهر شیراز وجود داشته و بررسی میدانی نشان می دهد که از لحاظ کمی، حدود یکصد فرهنگسرا، خانه محله و یا مرکز فرهنگی در شهر شیراز با هزینه های چند ده میلیاردی ساخته شده و به شکل مورد قبولی نیز تجهیز گردیده و همه چیز برای اجرای برنامه های فرهنگی آماده است.

اما وقتی به فرهنگسراهای مختلف مراجعه می کنید، متوجه می شوید که یا تعطیل بوده و یا با کمترین ظرفیت در حال اجرای برنامه هستند. بررسی سایت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز نیز نشان از یک عقب ماندگی چند ساله در معرفی این اماکن و برنامه های آنان است.

عقب ماندگی که سبب یک اسراف میلیاردی در شهر شیراز و حتی سوءاستفاده عده ای از این وضعیت اسفناک فرهنگی در شهر شده است.

چنان چه کسی به خود اجازه می دهد برای فرهنگسرایی در فضای مجازی بدون کسب اجازه از شهرداری آگهی رهن و اجاره بگذارد و یا مسئولی با افتخار به این نکته اشاره‌ نماید که آنجا را برای ایجاد کافی شاپ، واگذار کرده است!

در حالی که ده ها گروه و انجمن و سازمان مردم نهاد در این شهر هستند که نیازمند یک مکان کوچک برای اجرای برنامه های خویش بوده و رفع نشدن این نیازمندی، آنان را در انجام امور فرهنگی دچار مشکل جدی نموده یا به سمت یک کار تجاری، به نام فرهنگی رفته اند.

حال انتظار از شورای جدید شهر شیراز است که به صورت جدی و فوری وارد عمل شده و همان گونه که در برخورد با یک واحد بدون پروانه ساخت و یا دستفروش جدیت به خرج می دهد، یک برخورد و حرکت درون سازمانی انجام داده و ابتدا آماری واقعی از این مراکز فرهنگی استخراج نموده و سپس با برنامه ریزی دقیق این زیرساخت ها در اختیار نهاد و گروه های فعال فرهنگی قرار داده تا همگان با استفاده زیرساخت‌هایی که متعلق به خود مردم است برای آنان برنامه اجرا کرده و نتیجه پرداخت عوارض شهری را به مردم بشناسانند.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا