مازندران

فرودآمدن ۵۵۰ بال از قوهای مهاجر به تالاب سرخرود

علی‌محمد دعاگو رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ورود نخستین گروه از جمعیت قوها در تالاب سرخرود خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۵۵۰ بال قو وارد تالاب سرخرود شدند.

وی با بیان اینکه یک هفته از حضور نخستین گروه از جمعیت قوها در تالاب سرخرود محمودآباد می‌گذرد، گفت: جمعیت قوها در سال‌های گذشته متفاوت بوده حتی گاهی تا ۱۲ هزار بال قو هم وارد تالاب قوها شدند.

رئیس اداره محیط زیست محمودآباد با اشاره به اینکه امسال جمعیت کمی از پرندگان مهاجر وارد تالاب‌های شهرستان محمودآباد شدند، اضافه کرد: البته امسال جمعیت قوها نسبت به سال گذشته ۱۰ روز زودتر بود که در این تالاب فرود آمدند.

دعاگو تصریح کرد: جمعیت قوها معمولا تا ۱۰ اسفندماه برای زمستان‌گذرانی در منطقه حضور دارند.

وی با بیان اینکه گونه‌های قوها شامل قوی فریادکش، گنگ و کوچک بود، یادآور شد: جمعیت غالب قوهای مهاجر در منطقه قوی فریادکش هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد اظهار کرد: با توجه به حضور گردشگران و مردم در منطقه، محیط‌بانان به‌صورت شبانه‌روزی در منطقه حضور دارند.

دعاگو با تاکید بر حفظ آرامش و جلوگیری از ایجاد سروصدا در منطقه، خاطرنشان کرد: بعد از پایان یافتن ساقه‌های برنج در شالیزارها از سوی مردم و جمعیت دوستداران طبیعت غذا در اختیار قوها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا