چهارمحال و بختیاری

فعالیت سه هزار و ۸۰۰ باب کتابخانه عمومی در کشور

فعالیت سه هزار و ۸۰۰ باب کتابخانه عمومی در کشور

مهدی رمضانی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد افزود: در حال حاضر سه هزار و ۸۰۰ باب کتابخانه عمومی در کشور با حضور هفت هزار و ۵۰۰ کتابدار و سایر عوامل فعال است.

وی تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی کشور را ۵۵ میلیون جلد کتاب اعلام کرد و گفت: تلاش شده تا در حوزه کودک و نوجوان کتاب‌های بیشتر و جذاب‌تری را عرضه کنیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی پس از مساجد و مدارس، سومین شبکه گسترده فرهنگی کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: این شبکه از حیث گستردگی در کشورهای منطقه و جهان اسلام پیشرو، جزو پنج کشور برتر آسیا و ۲۰ کشور برتر جهان است.

رمضانی یکی از مهمترین اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی را توجه به حوزه کودک و نوجوان اعلام کرد و افزود: مجموعه چهار ضلعی اقدامات در حوزه کتاب کودک و نوجوان تحت عنوان “هُدهد سفید” شامل راه‌اندازی کتابخانه‌های ویژه، جایزه کتابخوانی، برنامه تلویزیونی و کتاب پیش‌بینی شده است.

وی زنگ مطالعه که از سال‌ها قبل مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است را اقدام موثری برای اتصال قشر کودک و نوجوان به حوزه کتاب دانست و گفت: اگر بخواهیم مسأله گرایش این قشر به کتابخوانی حل شود باید فعالیت‌های خود را از مدارس تقویت کنیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی جشنواره کتابخوانی رضوی را از مهمترین فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد و گفت: این جشنواره با حضور بیش از یک میلیون شرکت‌کننده بزرگترین رویداد کتابخوانی کشور به شمار می‌رود.

گفتنی است ،در مدت ۲ سال گذشته ۹۴۴ هزار و ۶۹۹ نسخه کتاب از سوی اعضای کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری امانت گرفته شده است.

آمار اعضای کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری افزون بر ۲۵۰ هزار نفر است که از این تعداد جمعیتی معادل ۵۴ هزار نفر به‌صورت مستمر فعالیت‌های مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی را دنبال می‌کنند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا